Bany de bosc

Els dies 27 i 29 de Novembre, l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Puig Cargol de Sant Antoni de Calonge van participar a una activitat de Bany de bosc organitzada per l’infermera i ANFT guia certificada de Banys de Bosc, Carina Vizcaíno amb el suport del Departament de Ciències de l’Institut.

L’objectiu d’aquesta activitat és informar i compartir amb els joves l’existència del projecte «Guardians del Bosc urbà, viatge del món domat al món salvatge».  Apropar aquesta experiència per a desenvolupar la relació del jove amb la natura, una relació respectuosa amb l’entorn natural i ancoratge emocional en la vivència d’arbres i patrimoni natural de Calonge-Sant Antoni.

L’alumnat de 1r A i B van fer la sortida el dilluns a un bosc proper a l’institut on van combinar algunes dinàmiques de coneixement  de grup amb altres de descoberta de la importància del bosc.

El dimecres, l’alumnat de 1r C i D,  també va realitzar una activitat de confiança al bosc, amb els ulls tapats.

Tot el conjunt va ser una proposta molt enriquidora per despertar els sentits i per incloure el debat i el pensament crític davant temàtiques que afecten al nostre entorn i nous models de coexistència amb la natura en un ambient urbà.