Nous visitons la France

Les étudiants de 3e et 4e année qui étude le français ont clôturé l’année scolaire en visitant Carcassonne et Argelès. De cette façon, ils ont eu l’occasion de mettre en pratique tout ce qu’ils ont appris en classe. A Carcassonne, ils se sont promenés dans la… Llegeix més»

CREO LA MEVA PORTADA: PARAULES EMMETZINADES

L’alumnat de 4t d’ESO  de l’ Institut Polinyà hem llegit el llibre Paraules emmetzinades, de Maite Carranza. Després de la lectura i la reflexió sobre el tema que planteja la novel·la, hem treballat el missatge temàtic del mateix a través d’una activitat més plàstica i… Llegeix més»

BATUCADA 3r ESO

L’alumnat de 3r del projecte Bòbila, dins l’àrea de música, ha treballat l’expressió rítmica i d’improvitsació amb els instruments de la batucada.

 

 

Marc de fotos

A l’assignatura de tecnologia hem pujat al taller per treballar amb fusta. El nostre projecte ha sigut la construcció d’un marc de fotos de mides 210×150 amb una base de fusta per poder col·locar-lo a sobre d’un moble. Al costat hem posat un dau perforat… Llegeix més»

DIFONEM PATRIMONI 2021-22

Enguany hem reprès les activitats de difusió del nostre patrimoni amb l’alumnat de 6è d’E. P. de les tres escoles del municipi.

Com ja és habitual, alumnes de 3r d’ESO acompanyen l’alumnat de 6è de primària a una visita a  l’església romànica on es treballa el context històric de Polinyà a l’Edat Mitjana, l’arquitectura romànica i les pintures murals (tècniques i iconografia). La visita acaba amb un taller de pintura amb la portalada de Sant Salvador com a marc incomparable.

El valor afegit de l’activitat és la creació d’un espai d’intercanvi cultural on els alumnes de secundària treballen les seves habilitats comunicatives i els alumnes de primària identifiquen i descobreixen el seu passat històric. Tot plegat, és una experiència enriquidora per a tots els participants.

Animem a tothom a conèixer, estimar i conservar el nostre patrimoni.

 



Charla-coloquio con el escritor Jorge Gamero (Lengua y literatura castellana)

El pasado 28 de abril, el autor Jorge Gamero ofreció una charla-coloquio a los alumnos de 3º de la ESO para hablar de su novela Simón, no; Saimon. 

Tras haberla leído, los alumnos se han mostrado muy interesados en conocer a su autor. Durante el encuentro han estado muy atentos y participativos.

Jorge Gamero ha contestado preguntas, se ha fotografiado con quien se lo ha solicitado y ha firmado libros a todos los que así lo deseaban al final del acto, lo cual les ha entusiasmado.

Por último, debemos agradecer al Centro Cívico de Polinyà su colaboración en la realización de esta actividad.

¡Muchas gracias, Jordi, por venir a conocernos¡

 

Facebook: https://www.facebook.com/jimenezgamero

 

Visita església 2n d’ESO 21 22

Com ja és tradició, els alumnes de 2n d’ESO, per concloure els continguts treballats sobre l’Edat Mitjana, visiten l’església de Sant Salvador de Polinyà. Allà poden identificar alguns elements de l’arquitectura del romànic així com descobrir la iconografia de les seves pintures murals (s. XII). Abans, però, treballen el Paulinianum i esbrinen com era Polinyà en l’època medieval.

 

 

MIRADES: ART i PATRIMONI

Fa quatre anys que l’Institut Polinyà, en el marc del Programa Apadrinem el nostre Patrimoni, ha endegat tot un seguit d’accions per difondre els elements patrimonials del municipi a tota la comunitat.

Una d’aquestes accions és l’establiment de sinergies entre l’alumnat de primària i secundària a partir de processos artístics. A partir d’una creació plàstica, inspirada en les pintures murals de l’església de Sant Salvador  de Polinyà i fetes amb la tècnica del linogravat, una de les tècniques de gravat amb relleu de gran tradició històrica, els alumnes de l’optativa de 4t d’ESO amb les seves  reinterpretacions de les escenes de Jesús i de l’Apocalipsi, enguany, proposen un treball plàstic i alhora iconològic, que els seus companys de primària acabaran d’interpretar i identificar, cromàticament.

Així, aquests treballs, apresos i reproduïts, amb la tècnica del gravat, esdevé un punt de confluència on es treballa la difusió del patrimoni, els processos artístics contemporanis, i el treball col·laboratiu.

Us hi deixem un vídeo per si voleu conèixer amb més detall aquesta tècnica.

LABO de COLORS SECUNDÀRIA-PRIMÀRIA

Apadrinem i treballem per donar a conèixer la nostra pròpia història. Continuem fent tallers i col.laboracions amb els alumnes de primària del municipi, i aquesta vegada algunes de les nostres alumnes de 2n de l’ESO, divendres 29 d’abril, van anar a fer un Labo de Colors amb els alumnes de 6è de primària, de l’Escola Polinyà.

Les pintures originals de Sant Salvador de Polinyà són atribuïdes al mestre o cercle de Cardona. Són unes pintures amb una gran influència dels corrents pictòrics francesos que les allunyen dels grans centres pictòrics catalans com Taüll o Pedret.

Es caracteritzen per esbossar les figures amb línies de color negre, de diferents gruixos que defineixen els contorns i pel detall en el dibuix de les cares i els plecs de les vestimentes. Les figures són allargades i de formes arrodonides, una mica naturalistes, un recurs no gaire freqüent en aquests tipus de pintures, molt més hieràtiques.

Com a cloenda a les visites guiades a l’església de Sant Salvador els nois i noies de l’Escola Polinyà, acompanyats per algunes alumnes de l’Institut i exalumnes de l‘Escola, van fer una interpretació pictòrica d’una escena de l’Apocalipsi: l’Inferno.

El taller va consistir a reinterpretar els colors del romànic amb una mirada fresca, nova, amb colors contemporanis. Pastels i aqüarel.les (tècniques seques i humides) van córrer per les taules, l’espai i l’ambient va inundar-se de colors, blaus, vermells, rosats i liles…

Veureu que el color entra pels ulls i els resultats van ser espectaculars i gratificants alhora.

Enhorabona a tots!

INTERCANVI CULTURAL AMB JAPÓ

During the 2nd Term our 4th ESO students participated in a cultural project with the Japanese students from Iwase Nihon University High School. They completed several tasks and we did a video call. The students asked intriguing questions about their culture, habits and hobbies and… Llegeix més»

LA VIDA A LA TERRA

Tots els alumnes de 1r ESO van anar el dimarts 19 d’abril a veure el Museu de Ciències Naturals de Barcelona situat al Fòrum, portaven un dossier per fer el recorregut LA VIDA A LA TERRA, que inclou tot el que estem treballant al programa… Llegeix més»

VIDEOMAT

Els alumnes del Laboratori de Mates (optativa de 2n d’ESO) han participat en el concurs VIDEOMAT creant vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques. Hi haurà un premi especial atorgat pel públic mitjançant una votació que es farà a… Llegeix més»

Llengües Romàniques

Aquest curs, a 2n d’ESO, i des de l’àmbit de llengua catalana, hem treballat les llengües romàniques.
Les hem estudiat tant a l’assignatura de català, com a l’optativa de llengua catalana.
Hem treballat amb mapes per veure, en el marc del continent Europeu, on es parlen les… Llegeix més»