Llengües Romàniques

Aquest curs, a 2n d’ESO, i des de l’àmbit de llengua catalana, hem treballat les llengües romàniques.
Les hem estudiat tant a l’assignatura de català, com a l’optativa de llengua catalana.
Hem treballat amb mapes per veure, en el marc del continent Europeu, on es parlen les llengües romàniques. A través de pòsters de vocabulari i amb l’ajuda de diccionaris bilingües, hem analitzat i comparat paraules d’altres llengües per veure si s’assemblen o si disten del català i del castellà.
També hem fet presentacions en què cada alumne ha escollit una llengua romànica i l’ha analitzada en profunditat. Així, els altres alumnes han pogut conèixer-les totes.

Ha estat una experiència enriquidora, que ens ha permès prendre consciència i valorar la diversitat lingüística que ens envolta.