Ajuts per a alumnat amb necessitat específica de suport educatiu
MATRÍCULA. ESO
📆 Dates: d
el 18 al 26 de juny
📌 Tota la informació

Ajuts per a alumnat amb necessitat específica de suport educatiu
MATRÍCULA. BATXILLERAT
📆 Dates: del
21 de juny a l’1 de juliol
📌 Tota la informació

Beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris
PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA. CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ
📆 Dates: del
24 al 30 de maig
📌 Tota la informació
Beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris
PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA. PTT
📆 Dates: del
2 al 9 de maig
📌 Tota la informació

PRESENTACIÓ DE TREBALLS DE RECERCA

Com ja és tradicional, el passat dimecres 24 d’abril es van presentar a la sala d’actes de l’institut alguns dels millors treballs de recerca elaborats per alumnes de 2n de batxillerat del present curs. L’acte fou presentat per Núria Lázaro, directora, i per Pilar Garcia, coordinadora de batxillerat, i va comptar amb la presència de diferents alcaldes i regidors de Centelles, Balenyà, Aiguafreda i Sant Martí de Centelles, els quals van felicitar la feina feta i destacaren la constància i l’esforç com a valors clau per a l’assoliment en cada un dels exercicis exposats. Però naturalment els protagonistes principals foren els alumnes quan van mostrar tot el procés d’aprenentatge que ha representat la realització de cada un dels seus treballs. Recordem els temes triats i el nom dels seus autors: La ratafia, el poder de les herbes fet licor, de Laura Rico i Blanca Saladrigues; Detecció de sacarosa en sucs de fruita, d’Itzíar Molet i Berta Molist; Cub màgic, de Kevin Muntal  i Oriol Triguero; Societat líquida i drogues, de David Arias i finalment, Reharmonització al jazz d’una cançó tradicional, de Sergi Zaragoza. Aquest últim alumne, a més, va cloure l’acte amb una brillant actuació al piano d’un tema jazzístic.
Agraïm la gentilesa d’El Portal per cedir-nos la imatge.

XERRADA SOBRE MAUTHAUSEN

El dia de Sant Jordi l’alumnat de 4t d’ESO va assistir a una xerrada feta per Llibert Villar i Tomàs Rebollo, membres de l’Amical de Mauthausen i fills de republicans espanyols que van ser deportats i assassinats en aquest camp d’extermini austríac.  El coneixement i l’experiència que van transmetre els dos conferenciants forma part dels temes de la Guerra Civil espanyola,  de la Segona Guerra Mundial i Franquisme que aquests alumnes estan tractant a la classe de socials. L’alumnat de quart va mostrar molt interès per conèixer una mica més aquest període històric.

JORNADA INCLUSIVA 3r ESO – CAFEMN

El passat  24 d’abril, els alumnes del Cicle Formatiu de l’institut  (CAFEMN) van organitzar una jornada inclusiva pels alumnes de 3r d’ESO. Aquests alumnes van practicar diferents esports i activitats físiques adaptades, per tal de viure i experimentar el que suposa la pràctica de l’activitat física en situacions de discapacitat. Es tracta doncs d’una jornada de sensibilització envers les persones amb discapacitat.

GOOGLE FOTOS

POLSERES CANDELA SANT JORDI – 3r ESO

Els alumnes de  3r d’ESO, en un dels tallers de la Diada de Sant Jordi, van fer Polseres Candela.

Els diners recaptats de la seva venda, per part dels mateixos alumnes de 3r, es donaran a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona que, des de fa uns anys, lidera el projecte de “Polsera Solidària per la investigació del càncer infantil”. D’aquesta manera l’Institut Pere Barnils continua participant en aquest Projecte Solidari.

GOOGLE FOTOS

FUGA

Aquest matí els alumnes de segon de batxillerat han anat al Casal Francesc Macià a veure l’obra de teatre “Fuga” interpretada per Arnau Casanovas i ambientada en la Guerra Civil espanyola.

PROVES CANGUR 2019

El dijous 21 de març es van celebrar a tot Catalunya les proves Cangur. Com cada any els alumnes del centre que volien hi van poder participar de forma voluntària. Aquest any hi han participat 177 alumnes entre els quatre grups de la ESO i els dos de Batxillerat.

La prova Cangur és un concurs de matemàtiques promogut per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, que es marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove, mitjançant una participació massiva en una activitat científica, sense intentar fer cap selecció ni comparació entre països.

A Catalunya fa més de vint anys que es fan, des de 1996. Le Kangourou sans Frontières delega a les societats nacionals l’organització local i la traducció i adaptació concreta de les diverses proves a cada llengua. La Societat Catalana de Matemàtiques (SCM), filial de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC),  és l’entitat titular de l’organització en els territoris de parla catalana.

La competició consisteix en un test de 30 preguntes. La prova s’ha de realitzar en 75 minuts (una hora i quart). Les 30 preguntes estan dividides en tres grups de deu preguntes cadascun. Les preguntes del primer grup valen 3 punts, les del segon 4 punts i les del tercer 5 punts. Cada pregunta té 5 solucions i només una és correcta. Una pregunta contestada correctament dóna els punts assignats al seu grup, si no es contesta dóna 0 punts i si es contesta malament es resta la quarta part del que valia la resposta correcta. Cada participant té 30 punts al començament, per tant el mínim nombre de punts amb els quals es pot acabar és 0. La puntuació màxima és 150 punts.

En l’enllaç següent hi podeu trobar els enunciats i les solucions de les proves d’anys anteriors.

http://www.cangur.org/cangur/anteriors/

 

Recuperem les fonts del nostre entorn. Projecte de 4t ESO

El dimarts 26 de març, el Joan Sallent ha fet una xerrada a l’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Pere Barnils per tal d’explicar-los la importància de les fonts com a patrimoni natural, històric i cultural dels pobles i, concretament, el treball de recuperació de les fonts de Centelles que s’està fent des de fa uns anys per part d’unes famílies voluntàries del poble. Aquesta xerrada s’emmarca dins el projecte interdisciplinar sobre les fonts que s’està portant a terme al nivell de quart d’ESO aquest tercer trimestre i que implica la col·laboració de diferents departaments (català, castellà, anglès, socials, tecnologia i matemàtiques). Els alumnes estan fent un treball de recerca per grups de les fonts dels municipis on resideixen (Centelles, Sant Martí de Centelles, Hostalets de Balenyà i Aiguafreda). El resultat final del projecte es materialitzarà en un treball de georeferenciació de les fonts en la plataforma Mobile History Maps.

Visita d’alumnes de 6é

El passat dimecres 20 de març, els alumnes de 6è de les cinc escoles de primària públiques adscrites al nostre mapa educatiu, van visitar les instal·lacions del nostre institut. Els alumnes de Centelles, Aiguafreda, Sant Martí de Centelles i Hostalets de Balenyà van ser atesos pels 40 alumnes de 4t d’ESO que fan el projecte Coach i que els hi havien preparat una ruta i alguns jocs al pati.