Dia de la Ciència a les Escoles

Aquest curs, l’activitat “Dia de la Ciència a les Escoles” es va celebrar el 16 de novembre, emmarcada dins de la 27a Setmana de la Ciència ( 11 al 20 de novembre de 2022).
La seva finalitat és el foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat i apropar els i les científiques als instituts.

L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Els alumnes de 4r ESO de l’optativa de Biologia i Geologia del nostre institut van acceptar el Repte de Biologia Marina que ens van proposar.

L’activitat es va fonamentar en tres parts:

1. Visualització d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte (al pdf adjunt teniu els links).

2. Tot el treball es va fer en hores lectives a l’aula. Vam visualitzar el video i  els alumnes van fer uns cartells per tal d’enviar la imatge del repte aconseguit i també les preguntes que volien formular a la dra. Ariadna Martínez (investigadora d’ICM-CSIC)

3. El dia 16 de novembre al matí, es va fer la retransmissió en directe pel canal youtube de cadascun dels científics/ques, amb una durada d’una hora cada repte.

Enguany van participar més de 8000 alumnes i vam visualitzar la retransmissió en directe centenars d’instituts de tota Catalunya. L’organització només va poder presentar una petita mostra dels treballs presentats i, en aquesta, estem nosaltres!!

La feina dels alumnes de l’optativa de Biologia i Geologia de 4r ESO és molt bona, han fet ús de les habilitats STEAM i ha estat molt bé valorada pels organitzadors, que comenten textualment “no és incompatible ser científic i ser un bon dissenyador (adjuntem el link per tal que gaudiu del bon paper i els comentaris tan positius que fan de la nostra feina. Sortim aproximadament al minut 24 i al minut 51).
També pengem els cartells perquè els podeu veure.
Té molt mèrit, en una activitat de ciència, que valorin altres capacitats. Felicitats, nois i noies!!!