A l’optativa de Psicologia de 1r de Batxillerat, hem tancat el segon trimestre amb una mirada cap a l’interior. A través d’una activitat d’introspecció, l’alumnat ha explorat el seu propi procés de socialització, prenent consciència de com els diversos agents —família, amistats, escola— han anat modelant la seva identitat, els seus valors i els seus ideals.
Per plasmar aquest aprenentatge, hem utilitzat la metàfora del “riu de la vida”. I és que com fa l’aigua, la nostra existència flueix, creix, rep la influència d’afluents externs i, sovint, ha de sortejar obstacles orogràfics que ens obliguen a canviar de rumb. Aquest exercici ha permès a l’alumnat visualitzar el seu recorregut vital des de la infantesa fins a l’actualitat.
![]()

L’activitat ha estat un èxit rotund, no només per la profunditat de les reflexions, sinó també per la creativitat mostrada: molts i moltes han transformat les seves vivències en maquetes espectaculars i plenes de detalls.
És engrescador veure com el sistema educatiu ens ofereix espais per fomentar l’esperit crític i dotar l’alumnat d’eines per a un creixement conscient. Per molts més projectes que ens ajudin a entendre qui som i com ens fem amb i en els altres!



Properament els treballs s’exposaran a l’entrada de l’Institut.


