XERRADA DE L’EXALUMNA OLÍVIA TORT REGÀS A L’INSTITUT

El divendres 5 de maig els alumnes del Batxillerat científic van escoltar la xerrada de l’exalumna del nostre Institut Olívia Tort Regàs. La conferència va tenir dues parts. En la primera va exposar el camí a seguir per fer un doctorat i en la segona va parlar de la SIDA i el VIH i de les seves investigacions en aquest camp.

Després d’acabar el Batxillerat al Montsoriu, va anar a la Universitat Autònoma de Barcelona on va finalitzar els estudis Biotecnologia l’any 2009. Va continuar fent un Màster de Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina (2010), especialitzant-se en recerca en biologia cel·lular , proteïnes i enzims i va participar en tres edicions programa Argo a l’Institut de Biotecnologia i Biomedicina. Entre mig, va tenir ocasió de travessar l’Atlàntic i fer una estada a la Universitat Nacional de La Plata a l’Argentina.
Els anys 2013 i 2014 va guanyar beques europees per realitzar investigacions aprofundint el funcionament de la biologia de les cèl·lules- motiu central de la xerrada que ens farà avui- a l’Institut Curie de París (UP-XI Orsay) especialitzat en recerca per lluitar contra el càncer. L’institut fa homenatge a la primera dona Premi Nobel en l’àmbit científic Marie Curie.
L’any 2014 va aconseguir el doctorat de Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina a la UAB 2014 amb menció Cum laude i del 2015 fins l’actualitat està fent el postdoctorat a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer fent recerca en l’àmbit de les malalties infeccioses i el virus de la SIDA, sota la direcció del Dr. Josep Mª Gatell de L’Hospital Clínic de Barcelona.

DSC_0096 DSC_0098 DSC_0100 (Copy)