Circular POC

Circular informativa

Reobertura de l’institut per l’entrada en fase 2

Benvolgudes famílies

A partir del proper dilluns 1 de juny, quan la població Arbúcies entri en la fase 2 de desescalada de l’alerta sanitària per la pandèmia ocasionada pel covid-19, l’Institut Montsoriu reobrirà les seves portes per realitzar tasca educativa presencial i tasques administratives.

Per a aquesta finalitat, s’ha elaborat el Pla d’Obertura de Centre (POC) que preveu l’activitat presencial següent:

    • El suport lectiu i d’orientació, fent especial èmfasi en els finals d’etapa educativa que suposa una titulació (4t ESO, 2n de Batxillerat, 2n de cicles formatius professionals i artístics, adults i idiomes).
    • L’acompanyament tutorial i emocional de l’alumnat.
    • L’atenció educativa de l’alumnat especialment vulnerable.
    • Recollida de material dels alumnes deixat a les aules i retorn dels llibres del projecte de reutilització.
    • Lliurament de notes.
    • La preinscripció i matrícula.

Us enllacem el Pla d’Obertura de Centre (POC) que hem elaborat, i compartim amb vosaltres les següents consideracions:

  • Les autoritats sanitàries han dictat mesures estrictes de seguretat, prevenció i higiene pel que fa als espais, el distanciament físic i la vulnerabilitat de tipologies específiques d’alumnat, professorat i personal dels centres. Per tant s’hauran de garantir, d’una manera extremadament estricta, les condicions de salut de l’alumnat i del personal docent i no docent, d’acord aquestes exigències.
  • El retorn al centre per part de l’alumnat és voluntari i tota l’activitat lectiva continuarà essent telemàtica fins a la finalització del curs.
  • L’assistència al centre per part de l’alumnat, tant grupal com individual, serà sempre en hores convingudes i havent rebut la convocatòria pertinent. El tutor us comunicarà dia, hora i l’activitat programada.
  • Si la família considera que el seu fill/a no ha d’assistir al centre, ho ha de comunicar al seu tutor.
  • Si un alumne/a o família considera que necessita ser atès/a presencialment al centre, a part de l’activitat programada per l’institut en aquest pla d’obertura, haurà de sol·licitar-ho a la direcció del centre enviant un correu electrònic a iesmontsoriu@xtec.cat i se’l convocarà mitjançant cita prèvia.
  • El professorat, abans de reincorporar-se al centre, ha omplert una declaració responsable (que revisa el Servei de Prevenció de Riscos Laborals del Departament d’Educació) i, segons el resultat de la qual, s’autoritza o no l’assistència del professor/a al centre. Això pot fer que, en algun cas, el tutor del vostre fill/a hagi de seguir atenent-lo únicament de manera telemàtica i que l’atenció presencial la faci un altre professor/a de l’equip docent.
  • S’ha procurat la diversificació d’espais i accessos per evitar, si és possible, que dos grups d’alumnes comparteixin un espai. Es realitzarà una neteja de cada aula abans no sigui ocupat per un altre grup d’alumnes.

Transport escolar

  • No hi haurà servei de transport escolar.

Donat que hi ha un nombre nombre molt baix d’usuaris de cada curs i que les activitats programades per a cada curs i grup són en dies diferents i en horaris esglaonats, es fa impossible organitzar el servei de transport escolar en horaris compatibles amb les necessitats.

Horari d’atenció al públic

  • L’institut estarà obert tots els dies laborables de l’1al 30 de juny de 9:00 h a 13:30 h i només s’hi podrà accedir amb cita prèvia.
  • Per qualsevol gestió o per sol·licitar la cita prèvia caldrà telefonar al 972 860 154, dins l’horari d’atenció al públic, o contactar per correu electrònic a l’adreça iesmontsoriu@xtec.cat .

Atenció al públic presencial amb seguretat

  • Al centre hi ha d’anar el menor nombre possible de persones a fer les gestions (preferiblement, una sola persona).
  • Us citarem i quan arribeu a l’institut us heu d’esperar al carrer, mantenint la distància de seguretat amb les altres persones que esperen, i us avisarem quan pugueu entrar.
  • És obligatori l’ús de mascareta i cal portar-la ben posada, tapant totalment boca i nas.
  • Abans d’entrar caldrà desinfectar-se les mans amb solució hidroalcohòlica.
  • Hi haurà un recorregut marcat per accedir i sortir del centre, que haureu de seguir rigorosament.
  • Cal portar, si és el cas, el bolígraf de casa.

Requisits per l’accés de l’alumnat a l’institut

Per poder reincorporar-se a les activitats presencials programades els alumnes han de complir els requisits que us exposem a continuació, i que la família haurà d’acreditar mitjançant una declaració responsable (menors de 18 anysmajors de 18 anys)que trobareu al web del centre.

El dia que l’alumne/a vingui al centre per fer l’activitat programada, haurà de portar aquesta declaració responsable i lliurar-la, abans d’entrar, al professor responsable.

Requisits per assistir al centre:

  • Absència de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (febre, tos, dificultat respiratòria, malestar, diarrea…) o amb qualsevol altre quadre infecciós.
  • No ser o haver estat positiu per al SARS-CoV2 durant els 14 dies anteriors.
  • No haver estat en contacte estret amb un positiu confirmat o amb algú amb simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors.
  • Tenir el calendari vacunal al dia.

Les famílies han d’informar al centre educatiu de l’aparició de qualsevol cas de COVID-19 en l’entorn familiar de l’alumne/a i mantenir un contacte estret amb el centre educatiu davant de qualsevol incidència.

Les famílies vigilaran diàriament l’estat de salut dels seus fills i filles prenent-los la temperatura abans de sortir de casa per anar a l’institut. En el cas que el fill o filla tingui febre o presenti algun dels símptomes compatibles amb la COVID-19, no podrà assistir al centre.

En cas que l’alumne/a presenti una malaltia crònica d’elevada complexitat que pugui augmentar el risc de gravetat en cas de contraure la infecció per SARS-CoV2, es valorarà de manera conjunta –amb la família o persones tutores i el seu equip mèdic de referència–, la idoneïtat de reprendre l’activitat escolar. Es consideren malalties de risc per a la Covid-19:

  • Malalties respiratòries greus que precisen medicació o dispositius de suport ventilatori.
  • Malalties cardíaques greus.
  • Malalties que afecten al sistema immunitari (per exemple aquells que precisen tractaments immunosupressors).
  • Diabetis mal controlada.
  • Malalties neuromusculars o encefalopaties moderades o greus.

Mesures de protecció i prevenció

  • Mantenir una distància aproximada de 2 metres entre les persones durant l’espera per entrar al centre, durant els desplaçaments pels passadissos i dins l’aula. És per aquest motiu que els grups s’han reduït a un màxim de 11 alumnes segons la mida de les aules i les entrades al centre s’han programat en horaris esglaonats.
  • Rentat de mans. S’aplicarà solució hidroalcohòlica higienitzant. Es requerirà rentat de mans a l’arribada i a la sortida del centre educatiu, abans i després d’anar al WC, abans i després de les diferents activitats. En punts estratègics es col·locaran dispensadors de solució hidroalcohòlica.
  • Ús de mascareta obligatori. L’alumne/a, i tota persona que accedeixi al centre, haurà de portar correctament posada, que tapi completament boca i nas, la mascareta, que sigui com a mínim del tipus higiènica que compleixi la norma UNE.
  • Sempre que sigui possible l’alumnat utilitzarà material individual.
  • No es distribuiran documents en paper, excepte en casos imprescindibles.

Protocol d’actuació en cas de detecció d’aparició de simptomatologia compatible amb covid

Davant la presència de símptomes compatibles amb covid en un alumne o alumna en la seva presència al centre, se seguiran les següents indicacions sanitàries:

  • Aïllar l’alumne o alumna en un espai específic.
  • Avisar pares, mares o tutors.
  • Informar a la família que han d’evitar contactes i consultar al centre d’atenció primària o pediatra.
  • Informar al CAP de referència, per tal que activi els protocols previstos.
  • Procedir a la desinfecció i a la neteja dels espais del centre.

Indicacions als alumnes per participar en les tutories presencials

  • Els alumnes han de portar obligatòriament mascareta per accedir al centre i durant les activitats.
  • Cal portar una motxilla per recollir les pertinences que s’hagin deixat en calaixos i/o armariets de les aules.
  • Cal portar una bossa per posar-hi tots els llibres del projecte de reutilització, els que tenen a casa i els que es van deixar a l’institut, i retornar-los a l’AMPA.
  • Tots els alumnes hauran de portar la seva clau de l’armariet per a poder agafar les coses que hi hagin deixat dins i retornar-la.
  • Els alumnes hauran d’arribar puntualment a les hores convocades per evitar aglomeracions a l’entrada i poder garantir la seva seguretat.
  • Malgrat que n’hi haurà a l’entrada i repartides pels espais del centre, es recomana que, en la mesura que sigui possible, és aconsellable que els alumnes portin la seva pròpia solució hidroalcohòlica per mantenir les mans netes en tot moment.
  • Els alumnes entraran puntualment i en ordre, garantint la seguretat i desinfecció necessàries i seguint estrictament els recorreguts indicats.

Activitat presencial programada

ESO

  • 4t ESO
      • Activitat d’orientació i informativa dels estudis postobligatoris del centre. (11 de juny).
      • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes de l’avaluació final, recollida de material i retorn dels llibres del projecte de reutilització. (17 de juny)
      • Lliurament de notes als alumnes que hagin anat a l’avaluació extraordinària. (26 de juny)
      • Atencions individualitzades, sempre programades i informades prèviament.  (Del 8 al 23 de juny)
  • 1r, 2n i 3r d’ESO
    • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes, recollida de material i retorn dels llibres del projecte de reutilització. (1 ESO – 15 de juny, 2 ESO – 16 de juny i 3 ESO – 17 de juny)
    • Lliurament de notes als alumnes que hagin anat a l’avaluació extraordinària. (26 de juny)
    • Atencions individualitzades sempre programades i informades prèviament. (Del 8 al 23 de juny)

– Aula Oberta 

    • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes, recollida de material i retorn dels llibres del projecte de reutilització. (15 de juny)
    • Lliurament de notes als alumnes que hagin anat a l’avaluació extraordinària. (26 de juny)
    • Atencions individualitzades sempre programades i informades prèviament. (Del 8 al 23 de juny)

Batxillerat.

  • 1r de batxillerat
      • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes de l’avaluació final i recollida de material. (25 de juny)
  • 2n de batxillerat
      • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes de l’avaluació final i recollida de material. (3 de juny)
      • Lliurament de notes als alumnes que hagin anat a l’avaluació extraordinària. (26 de juny)
      • Classes de preparació per a les PAU (del 4 al 19 de juny)

Cicles formatius

  • C.F. Gestió administrativa

1r d’Administratiu

    • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes i recollida de material. (22 de juny)

2n d’Administratiu

      • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes i recollida de material. (22 de juny)

 

  • C.F. Manteniment electromecànic

1r d’Electromecànica

    • Activitat de suport a l’avaluació final. (4 i 5 de juny)
    • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes i recollida de material. (22 de juny)

2n d’Electromecànica

    • Activitat de suport a l’avaluació final. (4 i 8 de juny)
    • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes i recollida de material. (23 de juny)

3r d’Electromecànica

    • Activitat de tutoria de tancament de curs, lliurament de notes i recollida de material. (22 de juny)

Retorn dels diners de la quota de material 19-20 i de les sortides i activitats anul·lades

Quota de material

    • Per als alumnes que continuaran al centre el curs 2020-21 se’ls descomptarà de la quota de material del curs vinent la part proporcional segons els dies de tancament del centre aquest curs 2019-20.
    • Per als alumnes que no continuaran al centre el curs 2020-21 se’ls abonarà la part proporcional segons els dies de tancament del centre aquest curs 2019-20. Per això, haureu de comunicar, a l’atenció del secretari del centre a iesmontsoriu@xtec.cat, el nom i cognoms de l’alumne i les dades bancàries on s’hagi de fer l’ingrés.

Activitats i sortides anul·lades

    • S’abonarà l’import de les sortides i les activitats anul·lades mitjançant transferència. Per això, haureu de comunicar, a l’atenció del secretari del centre a iesmontsoriu@xtec.cat, les dades bancàries on s’hagi de fer l’ingrés, la descripció de la sortida per la qual demaneu el retorn de l’import pagat i el nom de l’alumne.

Tindreu tota la informació actualitzada al web del centre https://agora.xtec.cat/iesmontsoriu/

Finalment, per qualsevol dubte o pregunta que tingueu sobre la reobertura del centre, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres, ja sigui mitjançant el tutor o fent la consulta a l’equip directiu al correu electrònic iesmontsoriu@xtec.cat o trucant al 972 860 154 en horari d’atenció al públic.

Cordialment,

L’Equip directiu