ELS TALLERS DE L’INSTITUT MONTSERRAT ROIG

“L’ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor”

El 2018-2019 no només serà un curs especial pel fet de celebrar el 25è aniversari del centre. Aquest també serà especial per molts altres motius que anirem explicant al llarg d’aquests mesos.

De moment començarem per les novetats del darrer mes d’octubre: “Els tallers” de l’Institut Montserrat Roig. Aquests tallers són un seguit d’activitats que estan programades fora d’horari lectiu, com a activitats extraescolars gratuïtes per als nostres alumnes, al llarg de tots els dijous de 15:30 h. a 16:30 h. de la tarda i fins al mes de juny.

Aquesta iniciativa va sorgir amb la intenció de donar resposta a la demanda per part de les famílies i del mateix alumnat del centre al respecte de dedicar un espai de temps a activitats extraescolars. Amb aquest projecte pretenem potenciar la immersió lingüística, la persecució de la creativitat artística i musical i el que per a nosaltres és encara més important; la cohesió social, ja que seran els/les nostres professors/es els que impartiran aquests tallers.

Els diferents tallers són els següents:

• Atelier Francès: És un una activitat destinada als alumnes de 1r i 2n d’ESO que volen iniciar-se en l’aprenentatge de la llengua francesa. Es tracta d’una primera presa de contacte amb aquesta llengua, així com amb la cultura, les tradicions i la gastronomia d’alguns països francòfons. Aprenen d’una forma divertida i lúdica aquesta llengua, a través de jocs, cançons, petites converses. Els professors que imparteixen aquesta matèria són: Daniel Sobrino per a alumnes de 1r d’ESO i Gemma Cid per als de 2n d’ESO.
  • Taller d’anglès: Activitat destinada a alumnat de tots els nivells d’ESO i pensada per reforçar les competències pròpies de la classe de Llengua Anglesa; tot tenint cura d’implementar la competència oral, donant-li un espai prominent durant les sessions. Tanmateix, es treballa l’ ús de les noves tecnologies, el camp audiovisual i la realització de petits projectes didàctics, que ens ajudaran a endinsar-nos a la cultura del món anglòfon per tal d’ afavorir l’adquisició de l’ idioma que ha esdevingut la principal llengua de comunicació internacional. Les professores que imparteixen la matèria són: La Rosa M. Marín per a 1r i 2n d’ESO i la Carme Lacal per a 3r i 4t d’ESO.
  • Conjunt instrumental: Activitat destinada als alumnes d’ESO i Batxillerat que toquen algun instrument musical o que tenen ganes de pertànyer a algun grup musical. S’ofereix la possibilitat de gaudir de la música de manera pràctica, formant un Grup Instrumental on cada alumne toca el seu propi instrument. També es tocaran instruments de percussió brasilera (Batucada) i es realitzaran audicions on tots estareu convidats. Es treballa, des d’una vesant amena i divertida, la lectura i interpretació musical, i repertori de diferents èpoques i estils. El professor que imparteix el taller és l’Òscar Aguado.
  • Expressa’t amb art: Taller destinat a alumnes de tots els nivells que tinguin inquietuds artístiques i que vulguin gaudir aprenent diferents tècniques d’expressió, al mateix temps que desenvolupen tot un procés creatiu per acabar realitzant les seves particulars “obres d’Art”. El dibuix al carbonet, el grafisme amb tinta, el gravat i l’estampació, la pintura a l’aquarella, a l’oli, etc., seran els recursos que ens ajudaran a experimentar i descobrir nous llenguatges d’expressió visual i plàstica. El professor que imparteix aquest taller és el Jesús Arribas.

Certament, passejar-se els dijous a la tarda pels passadissos de la planta baixa de l’ institut és la imatge que val més que mil paraules: el bon ambient que es respira  dóna sentit a treballar apassionadament i realment convençut del que estàs fent.

Institut Montserrat Roig