Visita a la colònia Vidal

El dia 20 de febrer, els/les alumnes de 4t d´ESO van realitzar la sortida del segon trimestre a la Colònia Vidal a Puig-Reig (Berguedà).

La visita es va iniciar amb un audiovisual que va servir d´introducció al passat i al present de les colònies industrials. A continuació, de la mà d´un guia es va fer un recorregut per diferents espais que van servir per explicar com s´hi desenvolupaven la vida i el treball a inicis del segle XX. Alguns del espais són: pis de treballadors, sala de telers, escola, dutxes comunitàries, safareig….

La Colònia Vidal és una de les colònies tèxtils que es van instal·lar al peu del riu Llobregat durant l´últim terç del segle XIX per a utilitzar la seva aigua com a font d´energia.

Va ocupar el darrer espai que quedava entre Navàs i Berga, la zona on es va crear la principal concentració de colònies d´Europa.