Visita a la Casa Milà

El passat divendres dia 14 de desembre els alumnes de 2n de Batxillerat van anar a visitar la Casa Milà, popularment coneguda com “La Pedrera”.

“La Pedrera” és un edifici modernista que es troba al Passeig de Gràcia de Barcelona amb cantonada amb el carrer de Provença. Es va construir entre 1906 i 1912 i va ser la darrera obra civil dissenyada per Antoni Gaudí. Va ser un encàrrec de l’empresari Pere Milà i Camps i de la seva dona Roser Segimon i Artells. En el seu moment va ser una obra molt polèmica a causa de les agosarades formes ondulades i de la façana de pedra amb ferros forjats retorts que decoren les balconades i finestres.

Arquitectònicament és considerada una obra innovadora en comptar amb una estructura de columnes i plantes lliures de murs de càrrega. De la mateixa manera, la façana –totalment de pedra– és autoportant, és a dir, no ha de suportar càrregues de les plantes. Un altre element innovador va ser la construcció del garatge soterrat.

L’any  1984 fou declarada  Bé Cultural del Patrimoni Mundial per la UNESCO pel seu valor universal excepcional. Des de l’any 2013 és la seu de la Fundació Catalunya La Pedrera, que gestiona les diverses exposicions i activitats que s’hi fan i les visites a l’edifici.

Els nostres alumnes van poder gaudir amb la visita a aquesta obra mestra que de ben segur els hi servirà per preparar les PAU d’Història de l’Art.

Departament d’història