25 ANYS DEL MONTSERRAT ROIG

“L’ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor.”

El dijous 15 de setembre de 1994, les portes de l’Institut Montserrat Roig es van obrir per primer cop per als nostres alumnes. Feia pocs mesos que s’acabava de publicar al BOE la creació d’aquest institut i d’aquesta forma el municipi disposaria de dos centres de secundària per donar cabuda a un nombre considerable d’alumnes que, aleshores, havia augmentat com a conseqüència de la crescuda de la població.

En aquell temps, l’Ajuntament de Sant Andreu de la Barca havia cedit un terreny, a l’actual Parc Central, on es disposarien temporalment uns mòduls prefabricats que realitzarien la funció d’aules provisionals, mentre s’anava construint l’actual edifici del Passeig Casanova.

Enguany celebrarem el 25è aniversari. Des d’aquell dia han passat un munt de famílies, d’alumnes i de professors pel centre. Al llarg d’aquest temps ens hem aventurat en molts projectes, hem viscuts grates sorpreses i també alguns desencisos, hem batallat amb els imprevistos del dia a dia, hem pogut ser testimonis de les històries dels nostres protagonistes, els/les alumnes i hem intentat viure amb la mateixa il·lusió cada curs com si es tractés del primer.

Per al curs 2018-2019 tenim programades moltes activitats relacionades amb aquesta celebració però també continuarem amb altres projectes iniciats en cursos anteriors. Aquí teniu un tast:

• lligues de patis: es continuen realitzant lligues d’interpatis de diferents esports a proposta de l’alumnat amb l’objectiu de fomentar el bon clima escolar, convivència i cohesió entre els alumnes de tots els nivells

• pla de lectura: es dedica, al marge de l’establert a la programació de les matèries pròpies de llengües, una hora setmanal per a fomentar el gust per la lectura.

• savis i saberuts: projecte de servei comunitari on un grup d’alumnes de forma setmanal intercanvien experiències i activitats com manualitats, informàtica, ball…, amb els avis de la Residència Sol Ponent

• mediació escolar: un grup d’alumnes, acompanyats de dues professores, realitzen accions que ajuden a resoldre determinats conflictes entre l’alumnat per tal de millorar la coeducació i la convivència.