Visitem la colonia vidal

Com aquests darrers anys, el Departament de Ciències Socials ha organitzat una sortida del segon trimestre amb l’alumnat de 4t d’ESO a la Colònia Vidal ubicada a Puig-Reig (Berguedà).

L’objectiu de la sortida consisteix a conèixer de primera mà quines eren les condicions de vida i de treball en una colònia Industrial. Les colònies industrials constituïen un dels trets característics de la Revolució Industrial a Catalunya. A la colònia van arribar a viure unes 700 persones, treballadors i treballadores amb les seves famílies de l’antiga fàbrica tèxtil, que va estar 79 anys en funcionament.

La visita permet que l’alumnat pugui veure el funcionament d’una fàbrica tèxtil, amb la maquinària que funcionava amb dues fonts d’energia: hidràulica (electricitat) i carbó (vapor), i tota la infraestructura que es creava al voltant: els habitatges, el teatre, els safareigs, la botiga, les dutxes comunitàries i la Caixa d’Estalvis.