UN ANY MÉS ENS HAN VISITATS ELS NOSTRES AMICS D’AMFISSAS.

Ja fa quatre cursos escolars que l’institut Montgrí organitza un intercanvi educatiu amb un institut de Grècia. Aquest intercanvi l’hem anomenat “Projecte Amfitrió”. El primer any l’intercanvi va ser amb l’institut de Tessalònica , però ara ja fa tres cursos escolars  aquesta activitat es porta a terme amb el Gimnasium  d’Àmfissas , un centre de secundària situat a la regió de la Fòcide, a la Grècia Central. Aquest curs han participat en l’intercanvi 13 alumnes catalans i 11 grecs, i les professores Teresa Ramia i Lina Vilamitjana. Els professors grecs que col·laboren amb nosaltres són en Iannis Coliavas,  i la Chrisoula Daglidu. La visita a terres gregues va tenir lloc la setmana del 23 al 29 de març de 2019. La rebuda dels alumnes grecs a Torroella ha sigut la setmana abans de setmana Santa, del 8 al 12 d’abril de 2019. L’objectiu principal del projecte Amfitrió és potenciar l’aprenentatge de la cultura clàssica ( el grec  i el llatí) i fomentar l’ús de l’anglès com a llengua de comunicació internacional. Aquesta és una activitat aprovada pel Consell escolar i el Claustre de professors de l’institut Montgrí, i representa una gran oportunitat pels nois i nois que hi participen, ja que té un preu molt assequible  i els ofereix uns grans coneixements culturals i socials. El projecte Amfitrió aconsegueix implicar els alumnes més estretament en les visites que es relaitzen a Grècia i a Catalunya ja que es prepararen des de les aules tot l’acolliment i l’estada dels convidats. Amb aquesta activitat s’ha proporcionat tant als alumnes grecs com als catalans una perspectiva diferent de les cultures Grega i Catalana gràcies als dies de convivència, a les sortides culturals i a l’intercanvi de llengües. També, ha ocasionat l’inici d’uns vincles d’amistat entre els participants, siguin alumnes o professors. Valorem molt positivament el suport de les famílies en el desenvolupament de les diferents activitats: transports, preparació dels àpats, pagaments etc… Volem agrair especialment el recolzament  del professorat dels dos instituts,  de l’AMPA de l’Institut Montgrí i de l’Ajuntament de Torroella. Esperem que aquest intercanvi tingui continuïtat i que aquest projecte el puguin continuar gaudint els alumnes del Batxillerathumanístic del nostre institut. Us deixem aquests enllaços a on trobareu tota la informació dels tres intercanvis anteriors. En aquests moments estem acabant de fer la pàgina web que recull l’intercanvi d’aquest curs.

Tessalònica  2016Àmfissas 2017Àmfissas 2018