Els alumnes de 1r d’ESO coneixen Empúries de la mà dels alumnes de llatí de 4t de l’ INS Montgrí.

El dijous 30 de maig els alumnes de primer van visitar el jaciment d’Empúries i van participar en una gimcana que havien preparat els alumnes de quart d’ESO que estudien llatí. Aquest és un projecte de centre que s’ha portat a terme enguany per quarta vegada. L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes de quart facin conèixer la ciutat greco-romana d’Empúries als alumnes de primer d’una manera diferent: a partir d’una activitat lúdica, com és una gimcana. Aquest any, com en altres edicions, han vingut també els alumnes de llatí de segon de batxillerat que han fet de guies dels grups i han acompanyat els alumnes de primer en el recorregut per les diferents proves de la gimcana. A ells els ha anat bé per repassar els continguts d’Empúries que entren a la selectivitat. La gimcana consta de 10 proves localitzades en un plànol on hi ha assenyalats diferents edificis importants de les ciutats grega i romana d’Empúries: l’audiovisual, la muralla grega, el temple d’Asclepi, el mercat, l’àgora, el museu, la domus romana, les termes, el fòrum i l’amfiteatre. A la classe de llatí de quart d’ESO havien preparat les activitats i l’explicació dels deu indrets destacats. Així, per exemple, a l’àgora grega havien de buscar personatges grecs cèlebres que estaven “amagats” per la plaça, al mercat “macellum” havien de decidir quins aliments no eren propis d’un mercat d’època romana, al temple d’Asclepi “Asklepeion” havien d’endevinar per l’olor l’aliment o l’herba medicinal que els proposaven, a l’amfiteatre havien de seguir les ordres d’uns generals romans… Els alumnes de primer, en grups de 9 alumnes, anaven seguint l’ordre de les proves assenyalades en el plànol i les realitzaven. A cada control rebien una puntuació i, així, vam saber qui va ser el grup guanyador: enguany el grup d’Atenea -la deessa de la saviesa. Com a premi es van endur un llapis i un imant del jaciment i l’aplaudiment de tots. A dos quarts de dues ja tots els grups havien acabat de realitzar totes les proves, aleshores hi havia previst un “prandium” o aperitiu a la romana als jardins Puig i Cadafalch, que consistia en olives, pa d’oli i orenga i un vaset de suc de poma. Abans de marxar vam cantar en llatí el Gaudeamus, l’himne dels estudiants. Tant els professors com els alumnes de quart s egon de batxillerat i els de primer d’ESO han coincidit ​a valorar molt positivament el projecte ja que a tots plegats els ha servit per ​​adonar-se de la importància d’Empúries, per ​entendre el seu significat i, sobretot, per passar una estona agradable junts, alumnes de diferents nivells i professors de diferents matèries. Una molt bona experiència que esperem poder repetir el curs vinent, que ja serà la cinquena vegada!.