Intercanvi amb els alumnes de l’institut Am Wall de Verden

La setmana del 07 al 14 de març, l’alumnat d’intercanvi de l’institut Am Wall de Verden va estar amb els i les nostres alumnes durant aquells dies, nutrint-se de la nostra cultura, visitant les ciutats properes i convivint amb els seus companys i companyes catalans. Com a mostra d’aquest intercanvi, aquí us deixem un petit resum del que es va fer durant l’estada conjunta!

08 de març → SORTIDA A BARCELONA!

L’alumnat alemany, juntament amb les seves professores Ruth i Katrin, van visitar els monuments i les zones més importants de la ciutat de Barcelona, coincidint amb les manifestacions del 08 de març, Dia de la dona.

09 i 10 de març → ESTADA AMB LES FAMÍLIES.

L’alumnat alemany va conviure amb l’alumnat català i les seves famílies, realitzant activitats conjuntes com un pícnic a la platja i excursions diverses, organitzades per l’alumnat català, i totes aquelles activitats que van considerar rellevants de mostrar!

11 de març → ENTRADA A LES AULES + SORTIDA AL PORT BALÍS. ACTE DE BENVINGUDA AL CENTRE CÍVIC.

A les 8:05 del matí del dilluns, les professores encarregades de l’intercanvi van fer una petita rebuda de l’alumnat alemany al centre, on se’ls hi va mostrar l’edifici, les diferents aules i el funcionament del centre.

De 9:05 a 11:30 tot l’alumnat va estar de manera conjunta a l’aula, observant el funcionament del Treball de Síntesi que no duen a terme a Alemanya. Un cop finalitzades aquestes hores, van marxar conjuntament al Port Balís, on van realitzar activitats de Vela per petits grups.

A la tarda es va realitzar l’acte de Benvinguda al Centre Cívic, on vam comptar amb les actuacions de l’alumnat català i diferents discursos, com ara els de l’Alcalde i la Directora de l’institut.

12 de març → PROJECTE CULINARI AL CENTRE!

Durant el dia 12 de març, l’alumnat català i l’alumnat alemany van iniciar el projecte culinari que serveix com a fil conductor de tot l’intercanvi. Les primeres hores van estar visualitzant, a l’aula de música, els vídeos de les receptes que van fer conjuntament durant el cap de setmana. Les següents hores van estar destinades a la realització d’un llibre de receptes conjunt, on s’elaborava una pàgina d’aquest llibre explicant, en castellà i en alemany, el plat que van cuinar.

Després d’acabar aquest llibre i de realitzar unes petites enquestes a l’alumnat del centre sobre hàbits culinaris, van iniciar la preparació de tapes per fer un menjar a la Cantina. Mentre que l’alumnat es va encarregar de l’elaboració de tapes fredes, des de la Cantina, el Jordi va preparar tapes calentes com patates braves, croquetes, fingers de formatge i rabes de calamar! S’ho van passar molt i molt bé.

13 de març → VISITA A GIRONA!

El 13 de març, l’alumnat alemany va realitzar una visita a Girona amb les seves professores Katrin i Ruth.

14 de març → ENS ACOMIADEM FINS A L’ABRIL…

El 14 de març, abans d’entrar a l’institut, els i les alumnes alemanyes es van acomiadar a l’estació de Caldetes dels seus companys i companyes catalans, desitjant que arribi l’abril per tornar a estar tots junts de nou!