ARBRE DE NADAL DE SIERPINSKI

Us ha agradat l’arbre que heu rebut a la postal nadalenca de l’institut? Ho hem fet a les classes de matemàtiques i ha participat tot l’alumnat de l’ESO.

Us hi heu fixa’t que l’arbre té una estructura que es va repetint en paquets de 4? Això és perquè és un arbre fractal! Concretament, la piràmide de Sierpinski. Per aconseguir-ho cada alumne ha retallat i decorat una plantilla i ha muntat un mini arbret. Després els hem agrupat en grups de 4 aconseguint formar les primeres piràmides de nivell 1.  Després hem agrupat 4 piràmides de nivell 1 per aconseguir una piràmide de nivell 2.

Continuant de la mateixa manera hem aconseguit 4 piràmides de nivell 3 per arribar al nivell 4! No hem pogut continuar perquè no ens hi cabria l’arbre a l’institut!

Així doncs, sabeu quantes piràmides petites hem utilitzat en total? Ja podeu començar a comptar!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *