Informació de la preinscripció pel proper curs 2021 – 2022  (clica aquí)

Mariona Viladecans de 3r d’ESO guanya el primer premi de la instagimcana

La nostra alumna de 3r d’ESO MARIONA VILADECANS va guanyar, el passat 23 de gener, la instagimcana organitzada per la biblioteca La Muntala de Sant Vicenç de Montalt.
El concurs posava a prova els coneixements dels veïns de Sant Vicenç de Montalt sobre la història del municipi. Al llarg de la setmana s’anaven publicant preguntes a Instagram i els concursants havien de respondre-les correctament i amb rapidesa, de manera que anaven acumulant punts.
La Mariona, que va ser qui va contestar més preguntes i més ràpid, s’ha emportat l’ebook del 1r premi.
Enhorabona!

SORTIM A CAÇAR ACCENTS

Els alumnes de 1 r d’ESO han començat el treball d’accentuació fent una excursió al
Parc dels Gabrielistes. Havien de caçar totes els accents que poguessin, inspirant-se
en les plantes, els animals i les coses que veien o sentien tot passejant pel parc. No
els calia dur escopeta, ni tan sols un salabret; n’han tingut prou amb una fitxa i la
seva intuïció.
Els guanyadors, amb 66 punts, han estat els components del grup format per Mauro,
Nico i Marc. Han aconseguit una bossa de llaminadures! Felicitats!

UNA NOTÍCIA DE CONTE

Els alumnes de 2n d’ESO treballen la narració i un dels exercicis ha consistit a
convertir un episodi d’un conte popular en una notícia periodística.
Aquí en teniu una mostra!

SCAPEROOM DE TIRANT LO BLANC

Els alumnes de 1r de Batxillerat van acabar l’any amb una activitat de Llengua catalana i literatura basada en la lectura de Tirant lo Blanc: una scaperoom. Havien d’imaginar que eren presoners medievals i tenien només 45 minuts per resoldre una sèrie d’enigmes que els permetessin alliberar-se de la cel·la on els havien tancat abans d’enviar-los a la forca.
Ens hem d’imaginar que tots van poder fugir abans que arribessin els botxins, perquè no vam trobar a faltar ningú, però alguns van escapar-se amb la soga al coll, ja que van acabar el joc fora de temps!
Lurdes Saavedra i Sans
Departament de Català
Institut Esteve Albert

ARBRE DE NADAL DE SIERPINSKI

Us ha agradat l’arbre que heu rebut a la postal nadalenca de l’institut? Ho hem fet a les classes de matemàtiques i ha participat tot l’alumnat de l’ESO.

Us hi heu fixa’t que l’arbre té una estructura que es va repetint en paquets de 4? Això és perquè és un arbre fractal! Concretament, la piràmide de Sierpinski. Per aconseguir-ho cada alumne ha retallat i decorat una plantilla i ha muntat un mini arbret. Després els hem agrupat en grups de 4 aconseguint formar les primeres piràmides de nivell 1.  Després hem agrupat 4 piràmides de nivell 1 per aconseguir una piràmide de nivell 2.

Continuant de la mateixa manera hem aconseguit 4 piràmides de nivell 3 per arribar al nivell 4! No hem pogut continuar perquè no ens hi cabria l’arbre a l’institut!

Així doncs, sabeu quantes piràmides petites hem utilitzat en total? Ja podeu començar a comptar!

Els alumnes de 1r d’ESO us desitgen…

So the first term of the school year is over and, with it, we say goodbye to the old year and prepare our hearts to receive the new one.  In this video, the students of 1st ESO make their wishes for 2021.  We can only sit and wait to see what the new year will bring.
We believe that a better world is possible if we help each other, stay together and act.
Merry Christmas and a safe (and better) 2021.
Així doncs, el primer trimestre del curs s’ha acabat i, amb ell, acomiadem el vell any i preparem els nostres cors per rebre el nou.
En aquest vídeo, els alumnes de 1r d’ESO fan els seus desitjos per al 2021. Només ens podem asseure i esperar per veure el què l’any nou ens portarà.
Creiem que un món millor és possible si ens ajudem els uns als altres, ens mantenim junts i actuem.
Bon Nadal i un segur (i millor) 2021.
#ChristmasProject   #1stESO #MakeYourWish #MerryChristmasForAll
Mari Fernández