Programa Escola i Empresa. Formació d’Emprenedoria del Consell Comarcal

Dins del Programa Escola i Empresa, els alumnes d’Economia d’Empresa de 1r Batxillerat van rebre el 21 de novembre la visita de l’empresari Lluís Masvidal. Ens va apropar de manera pràctica al món empresarial parlant de les seves experiències com a fundador d’una empresa petita i innovadora, i de les característiques generals dels emprenedors.

El 5 de desembre els alumnes van participar en dues xerrades/ tallers oferts pel Consell Comarcal i impartits pel formador Sergi Esterli.  En el primer, sobre la generació d’idees per a projectes empresarials, van veure diferents exemples per després generar unes idees de negoci.  En el segon, sobre les xarxes socials, se’ls va donar unes advertències com a consumidors i van veure la importància com a imprescindible eina de màrqueting empresarial.

Aquí teniu vàries imatges de les xerrades.

Sara Saladich recull el premi UB – Ferran Adrià amb Gallina Blanca

Què fan un químic i un matemàtic a la cuina?

Sembla un acudit però no ho és. És el treball que ha fet l’alumna Sara Saladich Cavallé amb el seu treball, Postres d’hidromel i fractal fluid, utilitzant la química i les matemàtiques per modificar els ingredients d’unes postres. En concret, tracta sobre l’aplicació dels fractals —figures geomètriques combinades a diferents escales que es troben en els aliments i en la naturalesa— a la cuina molecular.

Aquest treball ha estat guardonat amb el primer premi UB – Ferran Adrià i el passat dimarts dia 3 de desembre es va realitzar l’acte de lliurament de premis que va tenir lloc a l’Edifici Històric de la UB.

La Sara va fer un discurs agraint l’oportunitat de participar en aquest premi i va recollir el guardó de la mà del propi Ferran Adrià.

L’enhorabona a la Sara i que la ciència continuï a la cuina!

Aquí teniu l’enllaç a la noticia que ha publicat la UB:

Juguem amb Tirant lo Blanc

Divendres 22 de novembre, els alumnes de 1r de Batxillerat van participar en un Scaperoom sobre la lectura prescriptiva de llengua catalana, Tirant lo Blanc.
Guiats per la directora del joc, van viatjar a l’Edat mitjana i es van convertir en cinc grups presoners que havien… Llegeix més»

Projecte de música a 3r d’ESO

Els de 3r han acabat al projecte que feien a música sobre l’Edat Mitjana. Han creat rosasses i han après aspectes matemàtics com que poden ser cícliques o diedrals. També han compost un cant gregorià i ens l’han cantat amb l’aula molt ben ambientada.

Els de tercer vam anar al TNC

El dimecres 20 de novembre els alumnes de tercer d’ESO vam anar al Teatre Nacional de Catalunya a veure l’obra “La rambla de les floristes” de Josep Maria de Sagarra. L’obra va ser molt interessant.