Volta a Catalunya 20 de març

El dimarts dia 20 de març passarà la Volta a Catalunya per la carretera de Piera, Vallbona d’Anoia, Capellades i la Pobla de Claramunt, en direcció a Igualada.
Els Mossos d’Esquadra ens han confirmat els horaris de tall de la carretera, que seran d’uns 15 minuts abans de l’arribada del primer ciclista, d’acord amb l’horari previst de la cursa. Per tant la carretera es tallarà cap a les 14:15 i no es tornarà a reobrir fins el final del pas de tota la comitiva, que dependerà del ritme de la cursa.
És per aquest motiu que el Transport Escolar de les rutes “A207 Vilanova d’Espoia” i “A208 La Torre de Claramunt” serà a les 14:00, mitja hora abans de l’horari habitual.
L’alumnat quer fa ús del servei de tranport sortirà a les 14:00.
L’alumnat que no fa ús del servei de transport seguirà al centre en l’horari habitual i sortirà a les 14:30.

Els tallers de recollida d’escombraries porta a porta premien a alumnes de primer d’ESO de l’Institut Molí de la Vila

Accediu al text complet la notícia publicada al butlletí de l’Ajuntament de Capellades fent clic aquí


EXCURSIÓ A TARRAGONA 1r ESO

El passat dia 16 de febrer, a l’institut Molí de la Vila, a Capellades, les tres classes de 1r d’ ESO van anar d’excursió a Tarragona.

Tarragona és una ciutat turística i romana a la vegada. Té moltes restes romanes i molt antigues, és per això que van anar a visitar-la.

Primer de tot van anar a esmorzar al Mèdol. El Mèdol és una pedrera on els esclaus picaven pedres per poder construir la ciutat de Tarraco. Després d’esmorzar, van anar a l’aqüeducte. L’aqüeducte romà el van construir perquè l’aigua del riu Francolí arribés a la ciutat de Tarraco. Es va construir al segle I a.C.

Després de l’aqüeducte van visitar diferents llocs romans com el circ que es va construir a finals del segle I d.C per ordre de l’emperador romà Dominiciano. En el circ era on es feien les curses de cavalls. Per acabar, van visitar l’anfiteatre. L’anfiteatre era un lloc utilitzat per a espectacles de lluites de gladiadors. Es va construir al segle II d.C. en un espai que havia estat una àrea funerària. Es va construir al costat del mar per així facilitar el transport dels animals que lluitaven contra els gladiadors.
Una vegada acabada l’excursió a Tarragona, van tornar cap a l’ institut i d’allà cap a casa.

Elena Sanz 1r ESO A
Ariadna López 1r ESO A


Intrercanvis 2018

Es podria dir que, aquest darrer mes de gener, el poble de Capellades ha estat més internacional que mai. L’INS Molí de la Vila ha estat rebent alumnes de diverses edats i procedències, gràcies als programes de mobilitat amb els quals col•labora. D’arreu d’Europa (Werl i Berlin a Alemanya, França) han arribat alumnes per tal de conèixer Catalunya i aprendre la llengua.
Els primers que van arribar al Molí(la setmana del 15 de gener) van ser els alumnes de Werl, un poble alemany prop de Dortmund. Provenien del centre Ursulinen-Schule, i eren un grup de 15 alumnes (més les docents acompanyants), que cursaven l’equivalent a 1r de Batxillerat en el seu sistema educatiu. Van visitar els llocs més emblemàtics dels voltants de Capellades, a més de l’obligada visita a Barcelona. A mésd’assistir a classe amb els alumnes catalans que els acollien, van participar en diverses activitats, com ara l’entrevista que els hi van fer els alumnes de Periodisme del centre.
Tot seguit van arribar els alumnes francesos, fruit de l’intercanvi amb un collège francès. Els estudiants del Molí que els acullen són més joves, d’entre 2n i 3r d’ESO, i cursen l’optativa de francès. Aquests alumnes han estat una setmana, del 23 al 30 de gener, i també han realitzat activitats, com la sortida a Barcelona (malgrat la pluja), a Sitges i Vilanova i la Geltrú; a més de tallers a l’institut i pels voltants del poble.
Els últims en arribar procedeixen de la Sophie-Scholl-Schule de Berlin. Aquests alumnes, en canvi, han fet l’intercanvi amb el nivell de 4t d’ESO. Han realitzat diferents activitats, com ara sortides per la comarca de l’Anoia, visita i gimcana per Barcelona, i més d’un taller impartit per professors de l’institut, com ara el de mitologia grecollatina, el de tradicions catalanes, o fins i tot unes mini olimpíadesamb alumnes de 3r d’ESO.
Diuen que viatjar i estar en contacte amb altres llengües i cultures enriqueix l’esperit. En aquest cas, els alumnes del Molí de la Vila, des de casa, han “viatjat” ben lluny. Des del centre se seguirà apostant per la realització d’aquests programes de mobilitat, que afavoreixen la integració, l’empatia i les relacions amb els altres.


El Molí de la Vila participa al concurs Apilo XII

Enguany, l’institut participa en la quarta edició del concurs Apilo XII (http://www.apilo.cat), que té com a objectiu que cada centre reculli la màxima quantitat de piles (poden ser piles normals, de botó, bateries de mòbils o càmeres, bateries de joguines…), fins que s’esgoti el termini de participació, a finals del mes d’abril (entre el 18 i el 30).
S’ha instal•lat un contenidor per a les piles a l’entrada del centre (de color blau, al costat del puntd’intercanvi de llibres). L’origen de les piles que es depositin ha de ser domèstic (les que gastem a casa, no poden ser bateries industrials o d’automòbils!).
Ens hem engrescat a participar-hi amb l’objectiu de fomentar el reciclatge d’un material força contaminant. A més, els responsables del concurs atorgaran premis a les escoles i instituts que més piles recullin!
Per tant, alumnes i famílies, uns animem a recollir la màxima quantitat de piles i bateries! Tenim fins a finals d’abril! Entre TOTS podem aconseguir-ho!

ELS ALUMNES DE 2n D’ESO AL COSMOCAIXA

El passat dimecres 24 de gener, els alumnes de 2n d’ESO vam visitar el Cosmocaixa, el museu de la ciència de Barcelona.
A l’arribar, vam fer un taller sobre les energies. El taller consistia en una sèrie d’activitats sobre l’energia ja fos l’eòlica, la cinètica o l’elèctrica. Una de les activitats era pujar sobre una bicicleta i fer-la girar per veure les diferents energies que provoca el simple fet de pedalejar. Per fer el treball més divertit, el monitor anava traient voluntaris per a ajudar-lo amb els experiments.
A l’acabar, ens van donar una hora per visitar el museu i un dossier per a emplenar. L’hora se ‘ns va passar volant. La part preferida dels alumnes va ser “el bosc inundat”.
El museu és molt recomanable tant per a grans com per a petits.

Mariona Prats, 2n ESO B