ELS PERIODISTES DE 1r D’ ESO VISITEN L’EXPOSICIÓ DELS 50 ANYS DE L’INSTITUT MOLÍ DE LA VILA

El dia 30 de setembre es va inaugurar l’exposició dedicada a l’institut Molí de la Vila per celebrar els seus 50 anys. L’equip de periodistes de 1r d’ESO hi ha anat per explicar-vos què hi podeu veure.
En l’exposició es poden observar moltes de les orles i fotografies dels alumnes, professors i professores que havien anat a l’institut. L’exposició explica la història de l’institut dividida en tres etapes.

1a etapa
L’institut va obrir l’any 1969. Primer l’institut era al Molí Paperer de Capellades. Durant els primers anys l’institut era a càrrec de les famílies i l’ajuntament. El material escolar, les despeses corrents de professorat, averies… es pagaven entre tots. Tot va començar amb il•lusió i voluntat.

2a etapa
L’estiu de l’any 1988 el Departament d’Ensenyament decideix traslladar el centre del Molí a l’aulari del carrer doctor Fleming i l’institut passa a ser de la Generalitat. La feina de les famílies ja dona els seus fruits i tots estan contents amb les noves aules.

3a etapa
Finalment a l’any 1991 la Generalitat de Catalunya construeix un nou edifici per al Molí. El nou edifici té aula audiovisual, laboratori, biblioteca, gimnàs, pistes i moltes aules. Comencen a aparèixer les primeres taules que es poden moure i que substitueixen els pupitres fixos. Els alumnes augmenten i es construeix un nou institut a Vallbona (2008).

L’institut actualment

Ara l’institut té 525 alumnes, molts professors i professores, feliços de tenir un institut públic a Capellades.
Si voleu visitar l’exposició, heu d’anar al Molí Paperer. L’horari és de 9h a 14h al matí, i de 15h a 18h a la tarda de dilluns a dijous. Els divendres, dissabtes, diumenges i festius està obert de 10.30 a 14.30h. I és gratuït!

Emma Saumell, Maiol Mendoza, Alba Jiménez, Emma Palau, Maria Migorance, Roger Duran , grup de periodistes de 1r d’ESO.

L’Institut Molí de la Vila contra el canvi climàtic

El passat divendres 27 de setembre, els alumnes de 1r i 2n d’ESO van fer un acte solidari amb la campanya contra el canvi climàtic. L’acte es va realitzar al pati de l’Institut Molí de la Vila a les onze del matí.
Els alumnes havien d’anar amb samarreta verda o blava. Aquests colors signifiquen harmonia, creixement, frescor… Es va llegir un manifest contra el canvi climàtic i es va fer un minut de silenci amb pancartes reivindicatives. Quan van acabar van fer una foto de grup.
Aquesta actuació es va fer per donar suport a la Greta Thunberg, una nena de setze anys sueca, que lluita contra el canvi climàtic.
Amb paraules de la Greta: Molta gent diu que Suècia és un país molt petit i no pot fer grans coses i hem demostrat que això és mentida.

Roger Duran,
Grup de Periodistes de 1r d’ESO

Activitats Extraescolars AMPA 2019-2020

Benvolguts pares i mares,
Ens adrecem a vosaltres amb la proposta d’activitats extraescolars previstes per aquest curs que 2019-20El document d’inscripció així com la informació referent al preu i dia d’inici de les activitats, el podeu trobar al taulell de consergeria a partir del PRIMER DIA DE CLASSE al setembre. El horaris poden tenir modificacions per demanda dels participants.

Si teniu interès per crear una activitat ens ho podeu comunicar i mirarem de posar els mitjans per la seva realització, així com qualsevol dubte o suggeriment, us podeu posar en contacte amb nosaltres enviant un mail a:

– Adreça :ampaiesmoli@gmail.com
– Trucant, o per WhatsApp al telèfon: 680 61 98 56

Us recordem que també ens podeu trobar a partir del dia 17 de setembre, tots els dimarts de 13,30h a 14,30h a l’oficina de l’AMPA.
Salutacions i molt bona entrada de curs.

Podeu consultar aqui la proposta d’activitats extraescolars 19-20

Optatives 1r, 2n i 3r ESO curs 19-20

Consulteu l0oferta d’optatives per aquest curs:

Informació optatives 19-20 1r ESO

Informació optatives 19-20 2n ESO

Informació optatives 19-20 3r ESO

Podeu descarregar aquí els fulls de sol.licitud d’optatives

Sol_licitud_optatives1r ESO_19-20

Sol_licitud_optatives2n ESO_19-20

Sol_licitud_optatives3r ESO_19-20

Els fulls de sol-licitud s’han de presentar el dia 5 de setembre a la Secretaria de l’Institut