Comissió d’atenció a la diversitat (CAD)

La Comissió d’Atenció a la diversitat (CAD) és una estructura organitzativa del centre que ha de proposar l’organització i la gestió de les mesures i els suports per atendre tot l’alumnat del centre, i que ha de fer-ne el seguiment i l’avaluació per tal d’ajustar-les a les seves necessitats. Esdevé fonamental com a espai que articula les mesures i els suports, promou l’intercanvi i la reflexió, facilita la priorització de les demandes i dóna sentit i regularitat a tot aquest procés.

Composició de la comissió:

Directora, Coordinadora pedagògica, Coordinació de 1r d’ESO, Coordinació de 2n d’ESO, Coordinació de 3r d’ESO, Coordinació de 4t d’ESO, Psicopedagogues del centre, Psicopedagoga EAP, Serveis Socials EAP, Serveis socials dels ajuntaments.

De manera puntual, i quan es consideri necessari per la temàtica tractada, es poden afegir a la CAD altres professionals com el tècnic o tècnica d’orientació social, professionals del CREDA, CREDV, ELIC, fisioterapeuta de l’EAP…

Correspon a la comissió d’atenció a la diversitat:

• Concretar els criteris i les prioritats que el centre estableix per a l’atenció a la diversitat dels alumnes.
  • Organitzar i fer un seguiment dels recursos de què disposa el centre i de les mesures adoptades.
  • Posar en comú les dificultats que sorgeixen a les aules en relació amb la diversitat i els alumnes que troben barreres en l’aprenentatge i la participació.
  • Conèixer cadascun dels alumnes i construir una manera d’entendre’ls que faciliti el desenvolupament d’una pràctica educativa que doni resposta a la seva situació personal.
  • Proposar els plans de suport individualitzats i planificar les actuacions i reunions necessàries per al seu desenvolupament i concreció.
  • Col·laborar a través del diàleg i de la construcció compartida en la creació d’un marc de referència comú en l’àmbit del centre a fi d’avançar cap a l’escola inclusiva i en les respostes i formes de suport que s’ofereixen a tot l’alumnat.