Mea Culpa presenta​ “La plaça del diamant”

Com que una de les lectures obligatòries d’aquest any pel curs de 2n de batxillerat és “La plaça del Diamant” de Mercè Rodoreda, una obra cabdal de la literatura catalana, la companyia de teatre Mea Culpa va fer quilòmetres fins a Moià per representar-la en directe als alumnes de batxillerat. L’obra de teatre, basada en el llibre original, se situa a Barcelona als anys 30. Natàlia, la protagonista, més endavant coneguda com a Colometa, es veurà involucrada en una història presa per l’amor i la consegüent tragèdia que portarà la Guerra Civil.

Així doncs, els alumnes de batxillerat vam ser els espectadors de la nova proposta de Mea Culpa, una companyia que busca captar l’atenció del públic a partir del seu particular enginy que caracteritza les seves obres. L’obra de teatre va ser un èxit: “No hi va haver cap moment avorrit”, “La interacció amb el públic va ser un gran encert”, “En tot moment estàvem entretinguts”, aquestes, entre moltes d’altres, van ser les positives valoracions dels alumnes.

De fet, la companyia de teatre en tot moment va ser molt propera a nosaltres. Els mateixos actors, un cop finalitzada l’obra, ens van comentar les seves intencions enguany de fer una obra de teatre diferent, original i que fos possible amb poc material i amb l’ajuda d’un projector, que en tot moment va crear una atmosfera adequada per a cada acte de l’espectacle, aquest va ser el gran mèrit que va captar la nostra atenció.

I així va ser com els alumnes de l’Institut Moianès vam gaudir d’un matí diferent i una gran obra de teatre. I és que, a qui no li ve de gust seure com a públic i deixar-se portar per grans interpretacions que fan que gaudeixis d’un món fictici i per un moment t’oblidis de la realitat? Aquest és el vertader objectiu del teatre, un objectiu que Mea Culpa va saber complir en tota regla. Podríem dir que la companyia té un gran mèrit i que no és tasca fàcil captar l’atenció d’un públic jove durant tanta estona. Ara bé, Mea Culpa va tenir els aplaudiments del tot merescuts.

Joana Coll (2n batxillerat)