El Servei Comunitari a 3r d’ESO

Anna Mujal

Aquest curs, de nou, l’alumnat de 3r d’ESO ha realitzat el Servei Comunitari, un projecte que busca obrir les portes de la col·laboració i la participació de l’alumnat en els espais de l’entorn en els que la seva actuació pugui contribuir de forma positiva. Per aconseguir-ho, el centre compta amb diverses entitats de l’entorn amb les que col.labora per oferir a l’alumnat diverses opcions de participació.

Si bé al principi de curs, les mesures Covid i la incertesa feien preveure que no seria del tot fàcil poder portar a terme el Servei Comunitari, finalment podem dir que la majoria d’alumnat l’ha pogut realitzar amb èxit, en part gràcies a les dues noves entitats que s’han animat a col·laborar amb nosaltres aquest curs: El GEMI (Grup Excursionista Moianès Independent) i El Fanal (Grup Ecologista Moianès). Aprofitem l’espai per agrair la seva col·laboració, així com a totes les que ja venen col·laborant amb nosaltres els darrers anys: Ajuntament de Moià, Coves del Toll, Creu Roja, Càritas Moià, Escola Pia, Escola Josep Orriols, Escola Bressol Garrofins, CAAD Moianès.

A totes, moltes gràcies per la implicació, fer un Servei Comunitari sense el vostre compromís, seria totalment impossible.

Activitat GEMI:

Jornada de recollida de brossa en els entorns de Moià i Collsuspina, organitzada pel GEMI. L’alumnat s’emporta el record de la caminada i la participació, i el bon gust d’un esmorzar espectacular.

Activitat El Fanal:

Dins el marc de la Setmana de la Natura, un grup d’alumnat de 3r d’ESO participa en una caminada de descoberta per la ribera de la riera de l’Om, organitzada pel Fanal, on anem trobant diferents estacions informatives sobre l’eruga del boix i els seus efectes en els nostres boscos, la gran riquesa de biodiversitat del nostre entorn, les baumes que es formen en les roques, la feina que fa el grup que treballa per la preservació i control de les fonts en la font del Vilarjoan i el funcionament i funcionament dels forns de calç antics.