Estratègia

Diagnosi:

Punts forts i punts febles:

Observació general – àmbits

Punts Forts Punts febles
1 A. Lideratge. 1 B. Col·laboració i xarxes.
2 C. Infraestructura i equips 2 G. Pràctiques d’avaluació
3 D. Desenvolupament professional continu 3
4 E. Pedagogia: suports i recursos. 4
5 F. Pedagogia: implementació a l’aula
6. H. Competències digitals de l’alumnat

Observació específica

Punts Forts Punts febles
1 A1. Estratègia digital. 1 B2. Debat sobre l’ús de la tecnologia
2 A2. Desenvolupament de l’estratègia amb el professorat 2 D1. Necessitats de formació permanent
3 A3. Npves modalitats d’ensenyament 3 D3. Intercanvi d’experiències
4 B1. Avaluació del progrés 4 F6. Projectes interdisciplinaris
5 B3. Col·laboracions 5 G1. Avaluació de les destreses
6 C1. Infraestructura 6 G5. Autoreflexió sobre l’aprenentatge
7 C2. Dispositius digitals per a l’ensenyament. 7 G6. Comentaris a d’altres alumnes sobre el seu treball
8 C3. Accés a Internet 8 H4. Verificar la qualitat de

la informació

9 C5. Assistència tècnica 9 H6. Atorgar reconeixement

al treball dels altres

10 C7. Protecció de dades
11 C8. Dispositius digitals per a l’aprenentatge
12 D2. Participació a la formació permanent
13 E1. Recursos educatius en línia
14 E2.Creació de recursos digitals
15 E3. Comunicació amb la comunitat educativa
16 E4. Comunicació amb la comunitat educativa
17 F1,. Adaptació a les necessitats de l’alumnat
18 F3. Foment de la creativitat
19 F4. Foment de la creativitat
20 F5. Col·laboració de l’alumnat
21 G3. Retroalimentació adequada
22 H1. Comportament segur
23 H3. Comportament responsable
24 H7. Creació de continguts digitals
25 H8. Aprendre a comunicar

Causes:

Punts febles Causa
1 B2. Debat sobre l’ús de la tecnologia Espai per a la reflexió.
H4. Verificar la qualitat de

la informació

3 D1. Necessitats de formació permanent Formació continua
D3. Intercanvi d’experiències Intercanvi d’experiències.
5 F6. Projectes interdisciplinaris
8 G1. Avaluació de les destreses Avaluació , autoavaluació i coavaluació. Formativa i formadora.
9 G5. Autoreflexió sobre l’aprenentatge
10 G6. Comentaris a d’altres alumnes sobre el seu treball
11 H6. Atorgar reconeixement

al treball dels altres

Objectius:

Redacció d’objectius a partir dels punts febles
1 Planificar un espai de reflexió per debatre sobre l’ús de la tecnologia
2 Fomentar la formació del professorat per a l’assoliment de la competència digital
3 Planificar un espai d’intercanvi d’experiències interdisciplinars per promoure el treball entre àmbits. 
4 Revisar els criteris d’avaluació de l’àmbit digital per verificar que s’estan avaluant totes les competències. 
5 Fomentar l’autoavaluació i la coavaluació per tal que l’alumnat sigui conscient del seu propi aprenentatge.
6 Implementar el desplegament de la dotació de robòtica al llarg de l’etapa per tal de millorar el pensament computacional de l’alumnat.

Temporització de les activitats:

Objectius de l’EDC
Curs 2022/23 Curs 2023/24 Curs 2024/25
1T 2T 3T 1T 2T 3T 1T 2T 3T
1 Planificar un espai de reflexió per debatre sobre l’ús de la tecnologia. x
1.1 La planificació del curs fixa dues dates per debatre sobre l’ús de la tecnologia. x
2 Fomentar la formació del professorat per a l’assoliment de la competència digital. x
2.1 Punt de l’ordre del dia d’un claustre de setembre contempla la Formació del professorat. x
2.2 Es relaciona projecte de centre amb el PFZ x
3 Planificar un espai d’intercanvi d’experiències interdisciplinars per promoure el treball entre àmbits. x x
3.1 La planificació del curs fixa dues dates per compartir experiències digitals. x x
4 Revisar els criteris d’avaluació de l’àmbit digital per verificar que s’estan avaluant totes les competències. x x
4.1 Els docents / els departaments / els cicles fan un recull de propostes d’àmbit digital. x x
4.2 Els docents / els departaments / els cicles relacionen les propostes d’àmbit digital amb la competència digital corresponent. x x
4.3 El claustre / els departaments / els cicles analitza i debat la realitat del centre i defineix noves línies d’actuació. x x
5 Fomentar l’autoavaluació i la coavaluació per tal que l’alumnat sigui conscient del seu propi aprenentatge. x
5.1 Dissenyar una activitat d’avaluació. x
5.2 Dissenyar una activitat d’autoavaluació amb rúbrica. x
5.3 Dissenyar una activitat d’autoreflexió. x
5.4 Dissenyar una activitat de coavaluació. x
6 Implementar el desplegament de la dotació de robòtica al llarg de l’etapa per tal de millorar el pensament computacional de l’alumnat. x x x x x x x
6.1 Inventari del material i de les activitats de robòtica que es fan en cada etapa. x
6.2 Tria i selecció de material de robòtica per a cada nivell. x
6.3 Identificació de les competències específiques lligades al pensament computacional. x
6.4 Formació en pensament computacional i testatge del material rebut per etapa. x x x
6.5 Disseny i implementació de situacions d’aprenentatge amb ús del material de robòtica escollit a cada etapa/nivell (onada 1) x x
6.6 Avaluació de les situacions d’aprenentatges realitzades a l’aula i propostes de millora. x
6.7 Implementació a l’aula de les situacions d’aprenentatge modificades al llarg del curs. x
6.8 Creació de situacions d’aprenentatge amb ús de material de robòtica (onada 2). x x x

Avaluació

S’exposa la descripció de l’avaluació en tres moments: Avaluació contínua (al final de cada activitat), Avaluació Anual (amb la memòria anual, d’acord amb la planificació general anual), Avaluació final (al final de l’EDC, cus 2024/2025) El centre elabora la PGA (Programació General Anual) amb tots els objectius. Al mes de febrer es fa una primera avaluació de la PGA per comprovar que s’estan treballant els objectius. La Competència digital sempre hi entra. El centre recull evidències per comprovar l’assoliment dels objectius. A final de curs es valoren les activitats de la PGA i l’assoliment dels objectius plantejats. La valoració de les diferents actuacions es fa en una escala d’1 a 5, on la valoració positiva està en el 3. Tot el que queda per sota del valor 3 cal argumentar-ho per crear noves línies d’actuació i millora. Tota aquesta informació queda recollida al document de la Memòria Anual de Centre (tot és correcte quan un objectiu és assolit; cal argumentar el perquè no s’han fet activitats o no s’han assolit objectius).