Història

L’INS Mig-Món és un centre de secundària amb una història llarga. Primerament, i després d’un seguit d’incidències tant legals com de construcció, va ser un centre homologat que es va posar en marxa el curs 1980-81amb el suport d’Ajuntament, associació de pares i Generalitat de Catalunya.  El curs 1985-86 passà totalment a la xarxa pública amb el nom d’Institut d’Ensenyament Secundari de Súria, integrant en un mateix edifici classes de BUP i FP de Primer Cicle en les branques d’electricitat – electrònica i administratiu.

L’any 1990 la denominació del centre passà a ser l’actual d’ IES Mig-Món. Amb l’arribada de la reforma educativa i la incorporació dels alumnes a partir de 12 anys el centre es va fer petit i durant 4 cursos es va haver d’habilitar un segon aulari a les dependències de l’antic col·legi Sant Josep de Calassanç. La reforma educativa portà també la desaparició dels estudis de FP i la incorporació d’un bon grup d’ensenyants provinents dels cicles superiors de les escoles de Súria i Callús. La disgregació de l’INS en dos edificis durà fins al curs 2000-01 quan després de les obres d’ampliació es pogué donar cabuda a tot l’alumnat.

A partir del curs 2007-08 el Centre va iniciar una etapa de planificació estratègica dins d’un Pla d’Autonomia de Centres (2007-2012) que té continuïtat amb la signatura d’un Acord de Corresponsabilitat amb el Departament d’Ensenyament el 2013. Paral·lelament en aquest període l’institut ha estat objecte de 2 Plans de Llengües Estrangeres, el darrer pel període 2012- 2015.
La participació en el projecte 1×1 entre els cursos 2010-12 ha incrementat la dotació informàtica del centre i de les aules.

Ies
L’edifici actual

En l’actualitat l’edifici de l’INS té 15 aules de gran grup, 3 de petit grup (una de les quals també és aula d’informàtica), 3 laboratoris, 2 aules d’informàtica, aula d’educació visual i plàstica, aula de música, aula de tecnologia, 2 aules taller, una aula de projectes que fa funcions d’aula més gran, 2 sales de visita, una sala per l’AMPA,  6 departaments, una sala de professors, 4 despatxos per la gestió, consergeria, cafeteria que fa sovint funcions de sala d’actes i un gimnàs en un edifici independent. Les instal·lacions es complementen amb dues pistes esportives exteriors que també fan funció de zona d’esbarjo.