Visita al port de Tarragona (Ciències Socials, 2009)

Visita de 3r d’ESO al port de Tarragona (Ciències socials, 2008)

Port de Tarragona. Vine al port i aprendràs la mar!

Sortida organitzada pel Departament de CCSS el 19 de gener de 2009. Es tracta d’un taller on l’alumnat estudia el mar des de diversos aspectes: comercials, persquers, biològics i com a via de comunicació. En un recorregut en vaixell pel port l’alumnat observa les seves característiques: dàrsena, molls, sistema de càrrega, productes, vaixells ancorats…
L’alumnat realitza dos dossiers, editats pel Camp d’Aprenentatge de Tarragona: un amb material previ a l’aula i un altre durant la sortida, acomapanyat en tot moment per monitors del Museu del Port de Tarragona.

El quadern es troba dividit en tres parts, ja que l’activitat sobre el port de Tarragona es desenvolupa, en dos indrets diferents: al museu del Port i en la sortida en barca, i a més s’hi inclouen algunes activitats posteriors.

Hi podem trobar:
Activitats a l’aula:

Els mestres d’aixa, la pesca, determinació d’organismes, el microscopi, la maqueta del port, problemes ecològics.

Activitats a la barca:

Observacions del calat, temperatura, plàncton, transparència de l’aigua, els vaixells del port.

Aquest dossier està pensat per assolir els conceptes previs necessaris per tal de portar a bon terme la sortida al port . Dossier amb material per treballar prèviament a la sortida.

Els continguts són:

La mar Mediterrània:

Informació geogràfica.

Qui viu a la Mediterrània?:

Classificació d’alguns éssers que viuen a la Mediterrània: peixos, mol·luscs i crustacis.

Què en sabem del port de Tarragona?:

Cinc personatges de diferents èpoques ens situen en el procés històric del port i un mapa ens ajuda a situar les comunicacions terrestres al voltant del port.

Ús i abús de la Mediterrània:

A partir d’un dibuix i d’unes fotos, els alumnes han d’identificar els principals problemes ecològics de l’entorn marí i les seves causes.

.

(Cliqueu sobre les imatges per veure-les més grans)

{gallery}agenda/2009_tarra{/gallery}