L’alumnat de CAI aprenem “Contencions” a Sant Joan de Déu!

La setmana passada tot l’alumnat del cicle formatiu de grau mitjà en “Cures auxiliars d’infermeria” vam anar al Parc Sanitari Sant Joan de Déu (SJD), a Sant Boi de Llobregat, per conèixer de primera mà l’àmbit assistencial especialitzat en la salut mental.

El Parc compta amb un llistat de programes enmarcats dins l’àmbit sanitari i social per tal d’oferir la millor atenció a les persones que atén. Un dels programes s’anomena “LIBERA CARE“. SJD és el primer centre de salut mental de l’estat espanyol a rebre l’acreditació LIBERA-DIGNOS, certificació atorgada per la Fundació Cuidados Dignos,gràcies a l’ús gairebé residual de les contencions mecàniques. El Parc aposta per processos terapèutics centrats en assolir el benestar emocional de la persona atesa i preservar-ne els drets, en el marc d’una cultura de la CONTENCIÓ ZERO.

Hem vist les diferents unitats i, a més, el Josep i l’Ari ens han fet un taller de CONTENCIONS verbals i ambientals, de com aplicar correctament les contencions mecàniques i ens han explicat les meravelles de treballar en aquesta especialitat. Ja tenim molts alumnes desitjant treballar al @parcsanitarisjd. Mireu el vídeo que hem preparat!

#equip docent del cicle formatiu de grau mitjà en cures auxiliars d’infermeria