Descoberta i recerca d'informació a la biblioteca escolar

Descoberta i recerca d’informació a la biblioteca escolar

Els alumnes de primer curs de l’ESO han realitzat una activitat tutorial de descoberta i recerca d’informació a la biblioteca escolar (BE) durant el mes d’octubre de 2008. El primer dels dos dies que va durar la sessió, el coordinador va presentar-los la BE del nostre institut i els va explicar el funcionament de la CDU (classificació decimal universal), la manera com estaven repartits els diversos materials, sobretot llibres, les diferents seccions: premsa escrita, agafa’n un, suggeriments, la zona d’ordinadors, la secció de revistes, el jo recomano, orientació professional, la normativa i el recurs del préstec. Finalment la classe es va dividir en 4 grups i van començar a realitzar un joc de pistes. El següent dia van continuar el joc de pistes per la biblioteca i van iniciar la part de cerca de la informació a través dels dotze nous ordinadors connectats a la xarxa.