Grau superior de salut ambiental

Salut ambiental

Per a què et formem?

– Per a organitzar i gestionar la unitat de salut ambiental.
– Per a identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la població general associats a l’ús de l’aigua.
– Per a identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la població general associats a l’aire i a les distintes fonts d’energia.
– Per a identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la població general associats a productes químics i vectors d’interès en salut pública.
– Per a identificar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la població general associats a la gestió de residus sòlids i d’un medi construït.
– Per a identificar, caracteritzar, controlar i vigilar els riscos per a la salut de la població general associats a la contaminació dels aliments.
– Per a fomentar la salut de les persones mitjançant activitats d’educació mediambiental.

Informació general sobre aquest cicle

Com ens organitzem?

El cicle té una durada de 2000 hores, de les quals 1590 h s’imparteixen en el centre educatiu durant 2 cursos acadèmics. La resta, 410 h, són de formació pràctica en centres de treball al llarg del segon curs.

Organigrama d’aquest cicle formatiu

Els crèdits a desenvolupar són els següents:

1r CURS (horari tardes)
Crèdit 2: Aigües d’ús i consum (I)
Crèdit 3: Contaminació atmosfèrica, acústica i per radiacions
Crèdit 4: Productes químics i vectors d’interès en salut pública (I)
Crèdit 6: Control i vigilància de la contaminació d’aliments (I)
Crèdit 7: Educació sanitària i promoció de la salut
Currículum de les matèries

Distribució de crèdits a 2n curs:

2n CURS (horari tardes)
Crèdit 1: Organització i gestió de la unitat de salut ambiental
Crèdit 2: Aigües d’ús i consum (II)
Crèdit 4: Productes químics i vectors d’interès en salut pública (II)
Crèdit 5: Residus sòlids i medi construït
Crèdit 6: Control i vigilància de la contaminació d’aliments (II)
Crèdit 8: Formació i orientació laboral
Crèdit 9: Formació en centres de treball
Crèdit 10: Síntesi
Currículum de les matèries

I després què?

Sortides professionals. Amb la titulació adquirida, l’alumne/a podrà desenvolupar els seus coneixements professionals en:
– Vigilància i control de qualitat de les aigües potables de consum públic.
– Vigilància i control de qualitat en les plantes envasadores d’aigua embotellada.
– Vigilància i control de les aigües de bany (piscines i d’altres instal·lacions).
– Administracions d’àmbit nacional, regional o local amb competències en caracterització, control, vigilància i gestió de riscos ambientals per a la salut.
– Empreses privades que gestionen qualsevol de les activitats esmentades per a l’Administració
.

Llocs de treball. En entitats de caràcter públic o privat, com a:
– Tècnic/a en salut ambiental
– Tècnic/a en control d’aigües d’ús domèstic i recreatiu
– Tècnic/a en contaminació atmosfèrica
– Tècnic/a en gestió de residus

Accés a estudis universitaris

Els títols de tècnic superior de formació professional faculten per a l’accés als ensenyaments universitaris de Grau. Els alumnes amb un títol de tècnic superior en formació professional tenen l’opció de presentar-se a la fase específica de les proves per millorar la nota d’admissió als ensenyaments universitaris. El contingut dels temaris dels exercicis d’aquesta prova específica és l’establert pel currículum de les matèries de modalitat de 2n de batxillerat.

Per ordenar les corresponents sol·licituds, s’estableix un accés preferent mitjançant l’adscripció de cada títol a les branques de coneixement en què s’estructuren els ensenyaments universitaris oficials de grau. Aquest títol està adscrit a les branques del coneixement de Ciències i Ciències de la salut.

Adscripció de matèries de modalitat de batxillerat a les branques de coneixement de Ciències i Ciències de la salut:

(Cliqueu sobre cada matèria per accedir als seus continguts)

Branques de coneixement
dels títols de grau

Matèries de modalitat de batxillerat
Ciències

Ciències de la salut