4t, als escenaris de la Guerra Civil a l’Ebre

Dimarts passat l’alumnat de 4t d ESO es va endinsar en un dels episodis més cruents de la Guerra Civil espanyola: la batalla de l’Ebre i el bombardeig del poble de Corbera. La sortida va resultar, des de l’òptica actual, fascinant, tant la vivesa dels escenaris com, i sobretot, per l’atmosfera de misteri que els vestigis revelaven. El paper de les guies va resultar crucial per tal que els alumnes es poguessin posar-se en la pell de soldats d’un i altre bàndol i població civil, tots ells víctimes d’un conflicte que durant anys va marcar el destí de la nostra història.