Vermicompostatge al jardí del Vives

El vermicompost (del llatí vermis, és a dir, cuc) és el producte resultant del procés de digestió de restes orgàniques que es mengen els cucs i que posteriorment altres microorganismes continuen degradant fins a compostar-lo. És un substrat que sembla fang i que és ric en substàncies nitrogenades i, per tant, molt útil com a adob per a les plantes.

Les restes provinents de cooperatives de consum del barri seran aprofitades com a material per a compostar en el nostre centre. El compost resultant serà aprofitat per horts escolars i comunitaris. Aquests horts poden proporcionar productes hortícoles per escoles i cooperatives.

Impulsat per La Lleialtat Santsenca, la implantació de vermicompostadores forma part d’un projecte en el que participen altres escoles i entitats que vol potenciar el consum responsable i l’aprofitament dels nostres recursos, així com l’establiment d’una xarxa d’economia circular.