2018, any Masclans

Durant aquest curs volem impulsar una sèrie d’activitats pedagògiques i lúdiques al voltant de la figura de Francesc Masclans, antic mestre del grup escolar Lluís Vives i figura rellevant enl’àmbir de les ciències naturals al nostre país.

Masclans va exercir com a mestre del Grup escolar Lluís Vives entre el 1931 i el 1939, any que va ser repressaliat per la dictadura acusat de catalanisme. Va ser obligat a exercir de fora de Catalunya fins el 1941, quan va tornar al Lluís Vives. Es va jubilar el 1967. Va treballar al centre, per tant, un total de 34 anys.

El 2018 es compleixen 60 anys de la publicació de la “Guia per a conèixer els arbres”, una obra de referència de la Botànica i una eina molt útil pels estudiosos del medi natural. Des de l’INS Lluis Vives hem preparat una sèrie d’activitats per a commemorar la publicació d’aquesta obra i  per a reivindicar la figura d’aquest eminent botànic com a part important de la història del grup escolar Lluís Vives.

Us anirem informant de les diferents activitats. Esteu convidats a participar-hi!

1. CARLES BOSCH MOYA

Bon dia,

Estem escrivint un llibre sobre la família Masclans a Sants, Partim d’en Rafael Masclans i Solà, avi d’en Francesc de Pàdua Masclans Girvés. Com és natural, en el llibre el Mestre Francesc Masclans i Girvés, té un espai destacat. Ens encantaria si necessiteu alguna informació que nosaltres tinguem, us la posem a la vostra disposició. També ens agradaria que si en poguéssiu passar informació dels anys que en Masclans va estar en la vostra escola, estaríem molt ingressats.

Per fer el llibre dels Masclans, ens hem instituït com associació.

EMASSANTS, ELS MASCLANS A SANTS ASSOCIACIÓ

1. Miquel Massana

Bona tarda.
      Vaig ser alumne de l’Escola “L’Olivareta” com dèiem a casa, des de l’any 1953 fins 1960.
      L’últim curs va ser amb el mestre Francesc Masclans, per que es següent vaig estar molt poques setmanes i vaig canviar de localitat.
      No sé si puc ajudar-vos en alguna cosa que recordi del mestre i sigui del vostre interès. Jo almenys no sabia que el Sr. Masclans com li dèiem fos entès en botànica, ho vaig saber de molt gran, al trobar els llibres per a conèixer els arbres, i que havia fet recerca per la part de Catalunya que m’estimo molt. Si vos pot interessar alguna anècdota o manera de treballar puc explicar-vos alguna cosa, ja que es del mestre que m’ha quedat mes records.
      Si no vos fa falta més informació perque en teniu suficient per d’altres alumnes, si que m’agradaria poder saber quan es publicara el llibre i agrairia m’ho fesiu saber.
      Si voleu que vingui algun dia a l’escola, baixo sovint a Sants per veure a la meva germana que viu al costat mateix.
      Anims amb el llibre, i a la vostra disposició.

Miquel

2. Miquel Massana

Bona tarda.
    Anims amb el llibre, i a la vostra disposició.

Miquel