Rafael Salmerón ens visita!

El passat 21 de març ens va visitar Rafael Salmerón, l’autor de La rama seca del cerezo, una de les obres que llegeixen els nostres alumnes de 3r d’ESO en llengua castellana. Amb aquesta novel·la, l’escriptor va guanyar el Premio Nacional de Literatura Infantil y Juvenil de 2022.

L’alumnat va poder formular moltes preguntes a l’escriptor el qual va respondre molt amablement. Li van transmetre, amb entusiasme i curiositat, molts interrogants que, amb la lectura de l’obra, se’ls han anat plantejant . D’aquesta manera, van tenir tots i totes el privilegi de conèixer, escoltar i entendre el creador de la història que tant els ha fascinat.

La rama seca del cerezo ens convida a viatjar en el temps i en l’espai, ja que ens trasllada a les acaballes de la Segona Guerra Mundial, al 1945, a Hiroshima concretament. Amb la narració també podem conèixer esdeveniments com l’accident nuclear de Fukushima, que provocà la mort de milers de persones. A més, ens fa reflexionar sobre temes tan importants com l’assetjament escolar, les relacions familiars o el valor de l’amistat vertadera. En definitiva, ens ofereix l’oportunitat de convertir-nos en testimonis d’uns fets històrics, d’empatitzar amb els personatges i de gaudir d’una expressió escrita amarada d’infinitat de recursos poètics.

Moltes gràcies, Rafael!