ERASMUS + A LES PLANES

Des del 12 fins al 18 de març, l’Institut les Planes va acollir 10 alumnes italians i 10 de francesos en ocasió de la segona mobilitat del projecte Erasmus+ anomenat “Landscape and Society” (Paisatge i Societat), posat en marxa a finals de l’any passat. La primera mobilitat va tenir lloc el mes passat, quan 10 alumnes de l’institut van viatjar a Lille (França).

Els alumnes estrangers, acompanyats pels seus professors, es van allotjar a les cases del nostre alumnat, una ocasió ideal per afavorir la immersió lingüística i cultural. A l’institut, el professorat involucrat en el projecte va preparar tota mena d’activitats i tallers per donar a conèixer als estudiants i professorat visitant la problemàtica actual referent a la regressió i desaparició del Delta de l’Ebre, alhora que promovien la cohesió entre l’alumnat local i estranger. També es van organitzar jocs lingüístics, tallers de coneixement de la regió , dels balls tradicionals, etc.

Durant aquesta setmana, el jovent va poder visitar alguns dels indrets més característics de la nostra zona, com per exemple el Museu de la Vida a la Plana de Santa Bàrbara, el Món Natura a la Ràpita, el refugi antiaeri nº4 de Tortosa o el Museu Històric i Arqueològic de les Terres de l’Ebre, situat també a la capital del Baix Ebre.

Els estudiants estrangers van marxar cap als seus països dissabte al matí des d’Amposta. Els nostres alumnes van acompanyar-los fins a l’estació de bus i a la gran majoria els vam poder veure bastant emocionats en el moment del comiat, fruit de les bones relacions que s’han forjat en tan poc temps. L’alumnat seleccionat per a aquest projecte Erasmus+ ha aprofitat aquesta setmana al màxim, i de ben segur recordarà per sempre aquesta experiència tan enriquidora.