Recomanacions de lectura

Us presentem algunes novetats que hem catalogat a la nostra biblioteca aquests últims dies:

Fins lúltim alè. Vivències d’una renascuda de Gerard Jurnet. Es tracta d’una història de superació del professor d’educació física del nostre centre, a partir del seu accident. Li agraïm moltíssim a en Gerard la donació del seu llibre a la biblioteca i la dedicatòria a tot el centre. El recomanem per a totes les edats.

Entre dos blaus d’Arturo Padilla. “L’Alba i la Marina han fet un regal molt especial al seu pare: una immersió en un vaixell enfonsat. I no es volen perdre el moment en què ell es capbussa amb els dos instructors de busseig que l’acompanyaran en aquesta aventura: l’Oriol i la Laia. Les dues germanes contemplen, des d’una llanxa, com els tres submarinistes desapareixen enmig del mar, sense imaginar-se que aquest serà l’últim cop que tots ells es veuran. El mar es pot convertir en un lloc molt perillós, tant a la superfície com a les profunditats. Els herois són els únics que hi poden sobreviure!” Aquest libre de l’editorial Barcanova és recomanat per a més grans de 14 anys.

Les aventures d’en Cebeta de Gianni Rodari.  “Una divertida faula contra les opressions protagonitzada per unes fruites i verdures entranyables. Amb l’objectiu d’alliberar el seu pare, empresonat injustament pel malvat Príncep Llimona, en Cebeta emprendrà una aventura trepidant aliant-se amb les criatures sotmeses per la reialesa. Seran capaces de derrotar totes juntes la supèrbia del poder? Amb la seva màgia eterna i universal, Gianni Rodari ens ofereix una lliçó emocionant sobre el bé i el mal i el poder de l’amistat, però també una finestra per a imaginar una societat més lliure i més justa per a tothom”. Publicat a l’editorial Sembra, recomanat per als alumnes de 1r i 2n d’ESO.

Les guineus del desert de  Pierdomenico Baccalario. En aquesta novel·la juvenil es planteja una intriga que, de la mà del jove protagonista, ens porta a un petit poble de Còrsega, on s’amaguen massa secrets, secrets que van néixer a la Segona Guerra Mundial i que tants anys després són per fi desvetllats. És possible que hi hagi un punt de connexió entre el secretari personal de Hitler, Bormann; el general Rommel, conegut com la Guineu del desert; i Antoine de Saint-Exupéry, autor d’El Petit Príncep? Si llegiu aquesta novel·la ho descubrireu.

Una bossa de bales de Joseph Joffo. L’autor ens explica una història autobiogràfica: Dos germans petits jueus viuen a la França ocupada pels nazis durant la Segona Guerra Mundial. Decideixen abandonar la seva família amb molta astúcia i enginy per alliberar-se dels invasors i procedir amb l’objectiu marcat: tornar a reunir tota la família a la zona lliure del sud de França. El 2017 es va estrenar una pel·lícula dirigida per Christian Duguay basada en aquesta obra. Recomanada per a totes les edats.

Veniu a demanar-les en préstec a la nostra biblioteca escolar!

BONA LECTURA!