Participem al programa Ciutats lectores

Aquest és el tercer curs en què ens hem inscrit al projecte “Ciutats lectores” de iEARN-PANGEA. Si voleu participar, poseu-vos en contacte amb la professora Margarita Vidal, coordinadora de la biblioteca del nostre institut i dinamitzadora de l’activitat al centre.

Per si no coneixeu aquest projecte, us l’expliquem una mica: Ciutats Lectores vol potenciar la lectura i la literatura. A partir del joc es vol conèixer autors rellevants del panorama literari català i més concretament treballar amb els autors locals, és a dir, escriptors propers al centre o de la seva localitat, a partir de la investigació, l’anàlisi i la creació de materials digitals en un ambient relaxat i dinàmic. L’alumnat participa realitzant dues tasques: una és la creació d’enigmes amb eines digitals perquè la resta de centres participants esbrinin el seu autor, una de les seves obres i un personatge d’aquesta obra. La segona activitat és descobrir quins són els autors que proposen la resta de centres. A mesura que van resolent els enigmes els centres reben punts i insígnies que acrediten la superació de diferents proves.

Dissabte passat, 14 de novembre, els coordinadors dels centres participants vam assistir a una reunió telemàtica on se’ns van explicar tots els detalls de l’activitat, que començarà el mes de gener proper. Com a novetat, aquest curs s’incorpora la lectura compartida de tres contes sobre els quals l’alumnat realitzarà dues activitats en grup. Els membres de cada grup seran alumnes dels diferents centres educatius, amb la qual cosa es fomenta el treball en xarxa.

Us anirem informant a partir del gener de les diferents proves i us demanarem ajuda per resoldre els enigmes que ens proposin. Esperem obtenir bons resultats en el concurs i, si pot ser, tornar a guanyar, com fa dos anys.