Viatge a França

El passat dilluns 25 de març, cap a les vuit i mitja, amb un autobús ple de maletes, tres professors emocionats i quaranta nou alumnes de segon, tercer i quart d’ESO amb ganes de passar-s’ho bé i aprendre, ens vam encaminar cap a la frontera per arribar a França. Després de quasi quatre hores de trajecte arribarem finalment a la nostra destinació; Nimes. Un cop allà vam dinar al “Jardin de la Fontaine” en un parc on hi havia varies estàtues i fonts romàniques. En acabar ens vam agrupar entre els diferents alumnes que no compartim classes junts. Seguint les instruccions que hi havia en un dossier que ens van donar vam fer una descoberta dels indrets del la bonica ciutat.

Quan el sol va començar a caure vam arribar a l’alberg on ens vam allotjar el qual es trobava a l’altre banda del famós Pont d’Avinyó. Després de dormir plàcidament ens vam despertar amb ganes de conèixer els nostres corresponents i de practicar el francès.

Vam visitar el institut dels nostres companys francesos. Allà vam poder observar que ens havien preparat una mena de festa de benvinguda, tot seguit ens vam tornar a dividir en grups per poder parlar més tranquil·lament amb els corresponents. A l’hora de dinar vam poder accedir a la cantina on vam viure l’experiència dels alumnes que es queden a dinar als seus centres.

A la tarda vam dirigir-nos al centre històric d’Avinyó. Allà ens van fer una visita guiada per els jardins del palau dels papes. El guia ens va explicar l’evolució de la vila des de la seva ocupació romana fins l’actualitat, remarcant els anys en els quals els papes van construir un palau, Le Palais des Papes. Després de realitzar varies activitats amb els corresponents vam baixar per la muralla de l’antiga ciutat per arribar al pont.

Desgraciadament al moment que vam trepitjar el pont una rafega de vent molt forta va entrar en joc. Era casi impossible caminar per sobre d’aquella superfície i semblava que cada passa que feies en retrocedies cinc. Aquest fenomen però no va impedir que arribéssim fins al final de la construcció.
Al baixar del pont vam anar a visitar Le Palais des Papes. Ens vam endinsar dins de les parets d’aquella fortificació que ha acollit nou papes diferents. Encara si conserven les diferents sales que s’utilitzaven com a menjadors i el dormitori i despatx d’un dels seus residents, aquests tenen encara les pintures originals a les parets.

L’endemà ens vam dirigir a una població anomenada Beaux de Province  Aquesta va ser en la que el pintor Vincent Van Gogh va ingressar en un centre pels malalts mentals. El recorregut que vam seguir mostrava les diverses obres que l’artista va representar relacionades amb la zona que es trobava.

A la tarda vam anar a una petita població, Saint Rémy de Province, que es trobava al cap d’amunt d’una zona rocosa. Vam visitar els seus carrers empedrats i plens de botigues de dolços i per finalitzar l’estada vam entrar a unes antigues pedreres. Actualment són utilitzades per realitzar espectacles de llum, en els quals projecten obres d’il·lustres pintors com per exemple Picasso o Van Gogh. La valoració que en fem de l’estada es molt positiva ja que ha sigut una oportunitat única de visitar un altre país i a l’hora poder parlar amb els seus natius i aprendre la seva cultura.

text: Maria Colomé 4t A

Les projeccions de Van Gogh a les pedreres de Saint Rémy