Presentació a càrrec de Xavi Brau i Jordi Roig

Dijous 5 de juliol els professors del departament de socials de l’institut El Pedró, Xavi Brau i Jordi Roig, presentaran una activitat educativa en el marc de l’Escola d’estiu de l’Associació de Renovació Pedagògica de l’Alt Empordà.

L’activitat tindrà dues parts.
La primera consistirà en una presentació dels objectius, activitats i projectes que porta realitzant des de fa anys el grup Exili i Deportació i Holocaust de l’Alt Empordà, format per professors de diversos instituts, els seus objectius i els projectes futurs.
La segona consistirà en una visita guiada pel centre històric de Figueres que ens transportarà al temps de la guerra civil (1936-39) i que acabarà amb l’entrada al refugi antiaeri de la plaça del Gra. La visita és un exemple d’activitat educativa amb la finalitat de promoure el coneixement de la història local entre l’alumnat i alhora de promoure la memòria històrica. Un valor fonamental a tenir en compte per la formació d’una ciutadania democràtica, pacífica i crítica. La visita la dirigirà el guia especialitzat en aquest tema Nik Duserm.
La ponència tindrà lloc a les 9.30 a l’escola del Parc de les Aigües. La visita guiada començarà a les 11 a la Rambla de Figueres.