Participació DITMAE

El passat dissabte 2 de febrer, sis alumnes de Batxillerat del nostre institut van participar a la VIII edició del DITMAE  (Dissabte Transfronterer de les Matemàtiques a l’Alt Empordà), activitat organitzada per la Fundació Ferran Suñer i Balaguer, amb la col·laboració de l’Institut d’Estudis Catalans, la UAB i l’ajuntament de Figueres, entre d’altres, consistent en una sèrie de xerrades dutes a terme per docents o investigadors de la universitat, seguides d’un concurs per parelles.

En Roger Garrido, en Quim Mas, en Xanthin Quidet i l’Andreu Roman, tots ells alumnes de 1r de Batxillerat, van participar en la xerrada “L’art de xifrar missatges: la criptografia, un duel d’enginy”, on es repassava l’evolució històrica de la criptografia i dels diferents mètodes utilitzats per xifrar i desxifrar missatges, i els seus fonaments matemàtics. Després de la xerrada van participar en un taller/concurs on van haver de desxifrar cinc missatges amb una rèplica de la famosa màquina Enigma, i ho van fer tan bé que van quedar en tercera i quarta posició d’un total de 20 parelles.

L’Oriol Batlle i la Susanna Rovira, de 2n de Batxillerat, van participar en la xerrada “Xarxes òptimes” en que es parlava de la utilitat dels grafs com a models matemàtics de xarxes de tota mena, i també van quedar en tercera posició del seu taller.

Des de l’Institut els felicitem a tots plegats!