“Omnia vincit amor, et nos cedamus amori”

Ahir, dijous 31 de gener, a la llibreria Vitel·la, es va celebrar la VII Lectura de Textos Clàssics “Anna Mª Saurí Font”, dedicat a la memòria d’Anna Saurí, professora de clàssiques de l’institut El Pedró i que ens va deixar al 2015. L’encontre d’aquest any porta com a títol “Omnia vincit amor, et nos cedamus amori“, procura promoure la lectura dels clàssics amb fragments seleccionats sobre l’amor i el desamor.

Si cliqueu sobre la següent imatge podeu veure el vídeo de Canal 10 Empordà on els professors Pau Rubert i Lina Vilamitjana expliquen l’experiència.

A l’inici d’aquesta setena edició, el professor de filosofia Pau Rubert va recordar-nos la importància de la llegir i de llegir en veu alta, ja que al fer-ho la paraula cobra vida, compartim el text amb qui ens escolta i evoquem qui ho va escriure. També ens va convidar a qüestionar-nos el que anàvem a escoltar i compartir les nostres interpretacions una vegada acabés, perquè així la lectura es perpetua.

Tot seguit, els alumnes de batxillerat de l’institut Montgrí i del Pedró ens van delectar amb fragments èpics de l’Odissea i La Teogonia d’Hesiode; també revisaren la tragèdia amb lectures d’Orestíada d’Èsquil, Antígona i Èdip Rei de Sòfocles i Medea d’Eurípides. Desprès, la comèdia com a contrapunt, amb un diàleg de la Lisístrata d’Aristòfanes. Recordaren la veu d’autors llatins amb fragments de les Metamorfosis d’Ovidi, o amb el text final, un fragment de Sant Pau.

Els textos varen ser llegits en català, castellà, anglès, francès o àrab i prèviament seleccionats per Jenny Triviño, professora de llengues clàssiques del Pedró, Lina Vilamitjana, professora de llengües clàssiques del Institut Montgrí i Margarita Vidal, professora de castellà del Pedró.

Mitjançant aquest recital, les veus joves otorgàven vigència i contemporaneïtat al contingut dels textos clàssics esmentats, base fundacional de la cultura occidental, renovant-los i mostrant-los com universals.

Al final d’aquestes lectures, de manera simbòlica la llibreria Vitel·la va agrair la participació als alumnes fent-los entrega d’un diploma.

Agraïm la participació de tots els professors i alumnes que ho han fet possible i l’acolliment, una vegada més, de la llibreria Vitel·la.