NOU: Socialització de llibres pel curs 2020-21.

Benvolgudes famílies,

Ens adrecem a vosaltres per explicar-vos que de cares al nou curs engeguem un projecte de socialització de llibres.  Aquest és un projecte conjunt entre l’institut i l’AMPA, amb la col·laboració de l’Ajuntament de l’Escala.

La iniciativa de la socialització de llibres neix de la necessitat de reduir la despesa econòmica per a llibres de text per a les famílies (aproximadament en un 40%), però també reduir el cost ambiental que es crea amb la compra anual de molts lots de llibres que, en bona part, no tornaran a ser utilitzats.  Socialitzar un llibre significa fomentar valors com compartir el material, fer-ne un ús comunitari, fomentar la responsabilitat, educar per al consum racional i promoure la cultura de la reutilització.

L’objectiu del projecte de socialització és disposar d’un banc de llibres de text propietat de l’AMPA i que poden utilitzar els alumnes al llarg de tota l’escolarització obligatòria (de 1r a 4t d’ESO). Els alumnes tindran aquests llibres en préstec i al final de cada curs els hauran de retornar.

El banc de llibres només és possible amb la col·laboració i implicació del màxim de famílies possible, pel sol fet que el punt de partida són les donacions de llibres, en bon estat, de les pròpies famílies.  Aquest dipòsit de llibres però es veurà incrementat per aportacions de l’AMPA (a través de la quota de socialització), de l’Institut o d’ajudes externes com una subvenció rebuda de l’Ajuntament de l’Escala, per tal d’aconseguir el volum de llibres necessari i també per substituir els llibres malmesos.

• Com funcionarà la socialització de llibres a l’ESO?

El curs 2020-21 només es socialitzaran els llibres de 1r i 2n d’ESO i el curs 2021-22 s’ampliarà a 3r i 4t d’ESO.

• Què haig de fer per adherir-me a la socialització de llibres?

El cost d’engegar aquest projecte és important (entre 35.000 i 50.000 euros).  En funció dels alumnes que s’hi adhereixin pot variar l’import de la quota.  Per tot això, us demanem que els que estigueu interessats ompliu el formulari del 15 de juny al dia 1 de juliol.  No té cap cost i no us compromet a res, però ens permetrà ajustar l’import de la quota al màxim i saber quants llibres podem comprar. Per contra, qui no hagi omplert el formulari no podrà adherir-se a aquest projecte.

L’alumnat que el curs 2020-21 farà 1r d’ESO: s’haurà de fer soci de l’AMPA i pagar lal quota de socialització de llibres (gestionada per l’AMPA.

L’alumnat que el curs 2020-21 farà 2n d’ESO: haurà de fer donació dels llibres del curs anterior (1r d’ESO) que estiguin en bon estat, fer-se soci de l’AMPA (quota de soci) i pagar una quota de socialització de llibres (gestionada per l’AMPA).

L’alumnat que el curs 2020-21 farà 3r d’ESO: pot col·laborar cedint els seus llibres de 2n d’ESO a l’AMPA i aquesta li farà un abonament per a cada llibre donat en forma de descompte quan aquest faci la comanda de llibres de 3r d’ESO.

• Què haig de fer per cedint els meus llibres vells (de 1r o 2n d’ESO)?

La recollida de llibres per a reutilitzar es farà els dies 1 i 2 de juliol, de 8:00 a 13:00h, al pati de l’institut.

• Què inclou el lot de llibres socialitzats?

Aquests lots de llibres inclouen tots els llibres que l’alumne necessitarà en aquell curs (llibres socialitzats i llicències digitals), però no inclouen el material específic d’algunes matèries com música i educació visual i plàstica.

Seguidament rebreu instruccions sobre com fer el pagament de les quotes, a través de l’app TPV de l’AMPA.  (Aclarim, que la quota de material fungible de l’institut es continuarà mantenint).

• Quota AMPA: 20€
  • Quota socialització llibres: 75€ per 1r d’ESO i 85€ per 2n d’ESO
  • Fiança : 40€ (es retornarà a final de curs)

A continuació, detallem la comparació entre els preus dels llibres amb socialització i sense socialització (segons preus curs 2019-2020).

1r ESO 2n ESO
Cost total AMB socialització 75€ 95€
Cost total SENSE socialització 140€ 160€

El primer dia de curs, els/les alumnes adherits/des al projecte trobaran a l’aula els lots de llibres corresponents. (Els lots estaran formats pels llibres socialitzats i les llicències digitals).

La socialització de llibres permetrà tenir un banc de llibres comú amb el que cada alumne s’haurà de comprometre a tractar amb cura perquè sigui possible la seva reutilització el curs següent.  Això comportarà l’acceptació d’un compromís i una normativa d’ús.

Si necessiteu més informació us podeu adreçar a l’AMPA ampaelpedro@gmail.com o bé Whatsapp 651.03.11.76) o a l’institut 972.77.21.28.  També podeu consultar el Projecte de Socialització de Llibres a la web de l’Institut.

Cordialment,

AMPA INS El Pedró                                                                               INS El Pedró