L’escriptora Montserrat Segura ens visita al Club de lectura

La biblioteca ha tornat a ser el punt de trobada de la reunió mensual del Club de lectura del centre aquest dijous 1 de desembre. L’autora de la novel·la La reina Faraó, la figuerenca d’adopció Montserrat Segura, ha vingut al nostre institut per compartir amb nosaltres el procés de creació de la seva obra.

img_9032

Amb gran amabilitat i simpatia ha contestat totes les preguntes de l’alumnat i professorat assistent a la tertúlia. Algunes qüestions han tingut l’objectiu de conèixer aspectes generals, com per exemple les fonts d’informació i documentació, els motius d’inspiració, el procés de creació de la trama i la caracterització dels personatges; d’altres han estat preguntes relacionades amb aspectes més personals, com les seves impressions i emocions en haver publicat l’obra.

Hem passat una estona molt agradable de conversa literària de la qual s’han de destacar les intervencions dels alumnes de 1r d’ESO, que han participat amb comentaris molt adients i intel·ligents i que han mostrat una lectura atenta de la novel·la. Us recordem que teniu més informació de l’obra a l’espai web: lareinafarao.cat.

Volem també agrair públicament a la Montserrat Segura el temps que ens ha dedicat tan desinteressadament i li desitgem molts èxits en els seus nous projectes d’escriptura!

Hem acompanyat l’activitat amb una petita exposició de llibres i altres materials didàctics relacionats amb la cultura egípcia que formen part de la nostra mediateca i que estan a disposició de tots els interessats per la història i l’art de l’Egipte faraònic. Podeu venir a la biblioteca a demanar-los en préstec.

També us volem recordar que l’institut disposa d’un blog d’escriptura on podeu fer les vostres aportacions sobre la novel·la i en el qual ja podeu llegir el pròleg de l’historiador Enric Pujol, qui molt amablement ens ha donat el vist-i-plau per tal de publicar-lo en aquest espai. Podeu llegir-lo en aquest enllaç: http://escriureperllegir.blogspot.com.es/2016/12/proleg-de-la-reina-farao.html