GRADUACIÓ SEGON BATXILLERAT CURS 2018-19

El passat divendres 24 de maig l’institut el Pedró de l’Escala va celebrar la graduació de Batxillerat de la nova promoció, 2017-19. La nova fornada d’alumnes graduats estava formada per 41 alumnes, que enguany han estat repartits en dues classes, la de segon de Batxillerat A amb vint-i-un alumnes de la modalitat científicotècnica i la de segon de Batxillerat B amb vint alumnes de l’especialitat humanísticosocial.

L’acte es va celebrar a la sala polivalent, tot i que inicialment estava previst que es realitzés a l’emblemàtic i pintoresc indret de la Mar d’en Manasses, però les insegures condicions climatològiques  de la jornada ho varen impedir. Finalment es va escollir el pla B i una comissió formada per professors del centre i alumnes de primer de Batxillerat, de forma coordinada amb l’àrea de cultura i educació de l’Ajuntament, va encarregar-se de la decoració de l’espai i d’assumir tota la logística i organització que implica un acte com aquest.

A les 19.30 començava la celebració que va ser tot un èxit de públic, i de la qual els alumnes van ser els autèntics protagonistes. En total hi assistiren un total de dues-centes cinquanta persones entre familiars, amics i amigues dels alumnes i professors. Els presentadors van ser els alumnes de primer de Batxillerat Pol Lavado i Carla Escribano.

A nivell institucional hi assistí l’alcalde de l’Escala, Víctor Puga, qui va sortir a l’escenari a dir unes paraules de felicitació i ànim a l’alumnat.

Per part del centre també parlà el director de l’institut, Javier Román, i també ho féu el tutor del segon de Batxillerat B, Carles Soler,  i el professor de Filosofia Pau Rubert. Tots ells coincidiren en la vàlua humana i acadèmica del grup i a encoratjar-los davant la finestra d’oportunitats que se’ls obria d’ara endavant.

A continuació l’alumnat va prendre el torn de paraula. Les alumnes Susanna Rovira i Blanca Méndez en varen ser les portaveus amb un emotiu discurs de record dels anys viscuts i també amb uns mots d’agraïment a aquelles persones que els han donat suport durant aquests sis anys (quatre d’ESO i dos de Batxillerat) d’estada al centre. Les paraules van anar seguides d’un nostàlgic vídeo, realitzat pels mateixos alumnes, que recollia algunes fotografies fetes durant aquests anys. Tot seguit els alumnes varen sorprendre a tothom quan començaren a cridar a l’escenari, un per un, el professorat que han tingut aquest darrer curs i els obsequiaren amb una banda on figurava imprès un  sobrenom relacionat amb alguna anècdota o un tret singular que els alumnes en recordaven. Va ser una bona oportunitat perquè el públic conegués de primera mà, una part de l’equip docent de l’institut.

Seguidament, els dos tutors de segon de Batxillerat pujaren a l’escenari per fer entrega, a tots els alumnes graduats d’una orla, amb les fotografies d’alumnes i professors, i també d’una banda amb un “àlies” que els identificava. Per acabar, el professor encarregat de retratar l’esdeveniment, en Manel Gallart,  que n’havia sigut tutor uns quants anys a l’ESO, féu una fotografia de grup amb tots els alumnes participants.

Un cop enllestit l’acte, l’AMPA de l’institut  va oferir un piscolabis a tots els presents. Una bona estona de conversa i distensió mentre paral·lelament els alumnes es fotografiaven amb amics, familiars i professors en un simpàtic marc de «photocall» que s’havia penjat en una de les parets de la sala, sota el lema “Graduació 2018-19”.