Final de curs al PTT de L’Escala!

El PTT estem acabant el curs! Aquest darrer trimestre l’hem dedicat, sobretot, a realitzar la formació en els centres de treball. Cadascun dels alumnes ha pogut portar a la pràctica els coneixements adquirits durant el curs, en una empresa o institució majoritàriament del sector del comerç (supermercats i botigues), hoteleria, immobiliària, gestoria o administració pública. Tant la majoria de les empreses com l’alumnat n’estan molt contents de l’experiència. Els alumnes mica en mica han anat aprenent totes les tasques i han acabat les 180h de pràctiques amb una valoració positiva.

Per altra banda, també hem acabat el projecte integrat, fent propostes de decoració de comerços buits del municipi. L’objectiu ha estat dissenyar publicitat/màrqueting per atraure possibles empreses a llogar o comprar comerços i també, atraure els possibles compradors a les botigues i al comerç local. L’alumnat ha dissenyat diferents propostes, les ha presentat a l’aula i entre tots, se n’han escollit 3. Aquestes, han estat presentades a la UBET i a l’Ajuntament, pendents de que el projecte es tiri endavant amb pressupost públic. A més, vam poder visitar un comerç per tal de plantejar de forma pràctica la proposta.

Aquest trimestre també hem pogut fer una visita a l’Arxiu Municipal de l’Escala, on l’Enriqueta ens va explicar com s’arxiven els documents històrics i el fons de Caterina Albert (Victor Català). Vam poder veure com s’ordena un arxiu, tocar correspondència d’Albert, ordenar documents i veure el museu de l’Alfoli de l’Escala. Aquell mateix dia, vam poder jugar i distreure’ns a la platja.

Per altra banda, també vam realitzar aprenentatges més significatius a través de l’Escape Room l’Escala, on vam posar a prova el nostre enginy, creativitat, treball en equip, autonomia…

Durant aquest trimestre l’alumnat que vol continuar-se formant ha fet les preinscripcions a cicles formatius de grau mitjà i hem obtingut molt bones notícies per a tots els preinscrits! També hem fet les preinscripcions al PTT del curs 2021 – 2022, que mantenim obertes fins a cobrir les 17 places. Per a més informació, pots posar-te en contacte al b7960043@xtec.cat o al 972772128 (secretaria).

La setmana vinent la majoria dels alumnes tornen a l’aula, ja que hauran finalitzar la formació en centres de treball. Realitzarem la cloenda del curs fent una sortida lúdica el dia 21, amb el comiat i els records. També es farà l’avaluació final i l’alumnat obtindrà els certificats del PTT i alguns, el Curs d’Accés a Cicles Formatius per a seguir amb la seva trajectòria formativa. També n’hi ha que volen treballar o treure’s el GESO a l’Escola d’Adults.

El professorat estem contents del procés de l’alumnat, tot i ser un curs complex degut a la situació actual. Esperem que el futur de tots els nostres alumnes sigui brillant, i sobretot, s’esforcin per aconseguir tot allò que vulguin.

“L’èxit és la suma dels petits esforços, repetits dia rere dia”. Robert Collier