Entrevista a la professora Francesca Mir

foto-francesca

Article publicat per Sílvia Beltran i Laia Castell

Seguint amb les entrevistes als caps de departament de l’institut, li hem fet unes preguntes  a la professora Francesca Mir; volíem saber què sent essent la cap de departament de castellà i quines funcions té el seu càrrec.

• Quants anys fa que ets la cap de departament de castellà del nostre institut?

Aquest any és el primer.

• Quants professors formeu part del departament? Qui sou?

La Margarita Vidal, en Joan Miquel Contreras, en Fernando Hervás i jo.

• Hi ha hagut canvis respecte el curs passat?

Hi ha un professor nou aquest any, i hi ha hagut un canvi de cap de departament.

• Què és el departament de castellà?

És un lloc on tots els professors de castellà del centre ens reunim 1h a la setmana per parlar de temes relacionats amb l’assignatura: comentaris sobre millores educatives, informacions acadèmiques, notícies de la comissió pedagògica, …

• Quines funcions fa el cap de departament de castellà?

Coordina tots els professors i els informa del que se’ls explica a la Comissió Pedagògica, recull propostes, parla amb les editorials.

• On i quan us trobeu? De què parleu?

Ens trobem al departament de castellà, els divendres de 13:45 a 14:45. Temes relacionats amb la nostra assignatura.

• Com et sents essent la cap de departament?

Em sento com una companya més de l’equip docent.

• Com es fa per determinar els cursos que fa cada professor?

Al final de curs es posen en comú els interessos de cada professor pel que fa als cursos que voldria fer i llavors s’estudia la viabilitat de la proposta. Tot i això s’intenta tenir una continuïtat dels alumnes que s’han tingut el curs anterior.

• Per què fan agrupaments flexibles de català, castellà i matemàtiques a 1r i a 2n? I per què no es fan a 3r i a 4t?

Perquè és una manera d’aprofitar el potencial dels alumnes i a la vegada oferir a l’alumne que ho necessiti una atenció més individualitzada. No es fa a 3r i 4t perquè aquest projecte dels agrupaments flexibles es va començar l’any passat a 1r.

Ara ja coneixem una mica millor el departament de castellà. Moltes gràcies per l’atenció, Francesca!