El primer trimestre del PFI-PTT L’Escala

El Pla de Formació i Inserció, Pla de Transició al Treball L’Escala vam començar les classes dels mòduls generals i professionals el passat 14 de setembre, amb 17 alumnes a l’aula, la tutora i el professor expert en la família professional del comerç.

Durant aquest trimestre hem seguit les programacions dels diferents mòduls, com són els generals: Estratègies i eines de comunicació, Estratègies i eines matemàtiques, Entorn Social i Territorial, Incorporació al Món professional i Tutoria grupal i individual. També, els mòduls professionals: Atenció al públic, Tècniques bàsiques de comercialització, Preparació de comandes i venda de productes, Ofimàtica i tècniques administratives bàsiques i Prevenció de Riscos Laborals. Tots els mòduls els hem treballat a partir de sessions de contingut acadèmic i també a través de projectes, com Som Joves PTT, de L’Escala al Món, Comuniquem-nos o Construïm el nostre futur, entre altres.

Per altra banda, hem treballat continguts de forma globalitzada a través de:

– El treball de camp, com a proposta trimestral on hem conegut tots els comerços i empreses del sector de l’atenció al públic de L’Escala, n’hem fet llistats a través de programes de processadors de dades, hem treballat l’entrevista i n’hem realitzat a diferents comerços.

– El Microprojecte, on hem col·laborat amb la Unió de Botiguers i Empresaris de L’Escala (UBET) per a crear una imatge/adhesiu identificatiu pels diferents comerços associats.

El PTT L’Escala també hem fet activitats lúdiques i esportives. Vam realitzar una primera sortida a l’octubre fent una gimcana per L’Escala i pel Treball de camp. El novembre vam visitar el Museu de l’Anxova i la Sal i l’empresa Anxoves Solés, per conèixer com es comercialitza el producte més emblemàtic de L’Escala. També, hem anat al poliesportiu cada dues setmanes per treballar la cohesió de grup, l’esport, els jocs… Per altra banda, hem començat les sessions del programa Sigues Tu, de Dipsalut, relacionat amb les addiccions, que s’allargaran fins al tercer trimestre.

Degut a la situació d’emergència sanitària pel COVID19, a principis de novembre vam començar un sistema híbrid, on els divendres es realitzen les classes de forma virtual. Dos infermers del CAP i l’Hospital Josep Trueta ens van explicar quina era la situació, què és el COVID19 i ens van conscienciar per prevenir-lo. Estem tristos perquè no hem pogut realitzar les sessions amb la Biblioteca Victor Català, o el projecte Padrins Lectors amb l’Escola Esculapi. Tampoc hem pogut participar en les activitats de la Marató de L’Escola Empúries. Tot i això, el grup s’ha adaptat i hem seguit amb la nostra metodologia dinàmica i basada en el treball en projectes, la cooperació, l’aprenentatge entre iguals i significatiu, i la participació.

Si ens voleu conèixer una mica més, visiteu la nostra web https://pfipttlescala.wordpress.com/ o el nostre Instagram “pttlescala”.

Pels propers trimestres ens esperen nous projectes, més aprenentatges i les pràctiques a l’empresa. Després de les vacances de Nadal ens reincorporarem amb ganes i motivats! Us mantindrem informats/des!