DIA MUNDIAL DE LA POESIA

Poesia i música van de la mà…I és que les paraules expressades des del ritme intern evoquen sensacions i sentiments en qui les llegeix, estats de consciència alterats, inspiracions i vida que desperten de la pròpia sonoritat de l’escrit. És per aquest motiu que anualment celebrem el Dia Mundial De La Poesia a la Biblioteca del nostre institut.

Seguint la tradició d’anys anteriors, tant els alumnes com els professors presents vam poder gaudir d’escoltar i/o llegir un poema en diferents idiomes. En aquesta ocasió, el poema triat va ser de l’autora Rosa Fabregat i va ser recitat en català, castellà, italià, anglès, francès, rus, àrab, grec i alemany. Cadascun dels idiomes va enriquir el poema, tot mostrant matisos i aspectes nous en cada ocasió.

Des de l’Institut animem a tothom a endinsar-se en el món de la poesia i a llegir, experimentar, descobrir, gaudir i plasmar la musicalitat que neix des del més profund de l’ésser, del llenguatge interior i rítmic únic de cada individu. Com va dir l’escriptor indi Rabindranath Tagore, “La poesia és l’eco de la melodia de l’univers en el cor dels humans”.

Text: Esther Fuente

Fotos: Manel Gallart