Copa Cangur.

Prop d’una norantena d’alumnes de 12 centres de la comarca hem estat convidats a participar en un altre gran concurs de la Societat Catalana de Matemàtiques, la Copa Cangur. Es tracta d’un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per equips de centre formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO.
En aquest cas, la trobada ha estat a Cadaqués, al pavelló Municipal d’Esports i l’Institut El Pedró hi ha participat per primer cop. Aquesta ha estat la cinquena edició del concurs i alguns instituts ja són veterans i han sabut trobar una bona estratègia de participació. El nostre resultat ha estat discret però els alumnes n’han sortit contents i amb ganes de repetir l’experiència. Els guanyadors han estat els de l’Institut de Olivar Gran.
Els 60 minuts que dura la prova transcorren a un ritme trepidant, atès que hi ha 15 problemes de notable dificultat per resoldre i les puntuacions de cada problema van variant en funció dels intents erronis de tots els equips i del temps. Vist des de fora, també és un espectacle, ja que els alumnes corren cap a la taula de l’ordinador central a lliurar les respostes de cada problema  resolt mentre el marcador s’actualitza a temps reals amb la classificació instantània dels centres i la puntuació de cada problema.