Alumnes de batxillerat llegeixen textos clàssics a Empúries

El dissabte 16  de desembre a les 11 del matí va tenir lloc a Empúries la VI Lectura de Textos Clàssics, a la qual van participar alumnes de 1r i 2n de batxillerat de llatí i grec del nostre centre, de l’institut Montgrí  de Torroella i de l’INS Bellvitge.

Coincidint amb els 20 anys de la primera publicació del llibre inicial de la saga de Harry Potter, la lectura dels textos ha estat dels referents de la mitologia grecollatina en els monstres d’aquests llibres de J.K. Rowling.

Amb una nombrosa participació de públic, la Gemma Garcia, cap de la llibreria vitel·la, va introduir l’acte amb unes boniques paraules en record de l’Anna Saurí, la professora de clàssiques de l’INS El Pedró que va promoure l’activitat en les seves primeres edicions. A continuació la Berta Cantó, de l’INS Bellvitge, ens va fer una breu introducció sobre alguns dels paral·lelismes estructurals clàssics més importants a través dels quals es basa gran part de l’argument de la narració de J.K. Rowling. Seguidament, la Lina Vilamitjana (de l’INS Montgrí) va llegir el fragment del llibre VI de l’Eneida de Virgili, quan Enees baixa a l’inframón acompanyat per la sibil·la de Cumes.

Tot seguit, els alumnes van presentar els diferents monstres, precedits d’una petita introducció de la veu en off del professor David Cuenca amb la descripció de cadascun.

Finalment la Jenny Triviño i la Margarita Vidal van entregar un diploma als alumnes participants i el MAC d’Empúries va oferir un petit refrigeri a tots els assistents, entre els quals vam comptar amb part de la família de l’Anna, a qui volem agrair molt especialment la seva presència.

VI lectura de textos clàssics

.