Acabant el segon trimestre al PTT!

Vam iniciar el 2n trimestre seguint amb el sistema híbrid, amb classes presencials de dilluns a dijous i on-line els divendres, a través de plataformes de vídeo trucades.

L’alumnat ha treballat de valent per avançar en el seu procés d’ensenyament – aprenentatge, aprenent en els diferents mòduls, i millorant tant en els aspectes acadèmics com en les seves habilitats per la vida. El fet de convertir-nos en un Curs d’Accés a Cicles Formatius des de l’octubre, sense necessitat de fer les proves d’accés, fa que estiguem treballant en l’orientació i en quin camí seguiran cadascun dels alumnes de l’aula, si volen o no seguir-se formant, i si és així, millorant les habilitats i coneixements per accedir a un cicle.

També hem seguit amb els diferents projectes del PTT (Comuniquem-nos, de l’Escala al món, som Joves PTT, Construïm el nostre futur…) i hem fet diverses activitats per complementar l’aprenentatge i que fos vivencial:

• Vam iniciar al gener el Projecte integrat, que aquest curs consisteix en la proposta de projectes per millorar la imatge dels aparadors buits del municipi, conjuntament amb la UBET i l’Ajuntament de l’Escala. Us anirem ensenyant els resultats el tercer trimestre!
  • Hem acabat els tallers del programa Sigues tu, de Dipsalut, per treballar les addiccions.
  • Hem anat al polivalent o a la plaça Catalunya cada dues setmanes a fer esport, dinàmiques, desfogar-nos…
  • Ens han anat visitant exalumnes per explicar-nos quin ha estat el seu camí, com van viure el PTT i què els ha permès aconseguir, tant a nivell personal com laboral i formatiu.
  • El passat 25 de febrer vam fer una visita a l’Àrea de Promoció Econòmica del poble, perquè ens expliquessin com fan suport a les empreses (i més ara amb la situació de pandèmia), quins recursos o projectes tenen, com veuen la situació actual, com està afectant als comerços i establiments turístics del poble, etc. També vam fer una gimcana amb codis QR pel municipi, on hi van col·laborar botigues amb els seus aparadors.
  • Hem participat al “Connecta’t a l’empresa”, xerrada impulsada per Històries de vida PFI, en la qual dues seleccionadores de personal ens van explicar què busquen avui en dia en les persones que contracten.
  • El proper dimarts 23 de març, farem una excursió conjunta amb el PTT Castelló d’Empúries als Aiguamolls de l’Empordà, per aprendre sobre la nostra riquesa ambiental i conèixer altres joves en la mateixa situació que nosaltres.

També, hem treballat de valent, tant alumnes com professorat, per trobar totes les empreses col·laboradores en les pràctiques. Els alumnes han de cursar 180 hores d’estada a l’empresa, per tal d’aprendre de forma pràctica tot el que han tractat a l’aula, en els mòduls de formació professional i general. Tornarem de la Setmana Santa directament a les empreses!

L’equip docent valorem molt positivament l’evolució que hem vist en tots/es els alumnes en aquests sis mesos, seguim treballant!